شناسهٔ خبر: 32468039 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لیبی | عقب‌نشینی نیروهای حفتر به داخل شهر «غریان»

نیروهای دولت وفاق ملی لیبی از عقب‌نشینی نیروهای حفتر از حومه شهر غریان واقع در جنوب غربی طرابلس، به داخل این شهر گزارش دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، درحالیکه درگیری نیروهای شرق (طبرق) و غرب (طرابلس) لیبی وارد بیستمین روز شده است، نیروهای حفتر هنوز موفق نشده‌اند به داخل طرابلس نفوذ کنند.

دولت وفاق ملی در طرابلس اعلام کرد که نیروهای آن راه ارتباطی و امدادرسانی به نیروهای حفتر از شهر غریان را قطع کرده‌‌اند.

یک منبع نظامی وابسته به دولت وفاق ملی گفت که نیروهای «برکان الغضب» (آتشفشان خشم) منطقه الهیره در مجاورت شهر غریان را به کنترل خود درآوردند و نیروهای حفتر به داخل شهر غریان عقب‌نشینی کرده و اجساد کشته‌ها و خودروهای منهدم شده آنها در این منطقه باقی مانده است.

طبق گزارش شبکه الجزیره، این منبع نظامی افزود که با آزادسازی منطقه الهیره، یکی از خطوط امدادی اصلی نیروهای حفتر از غریان قطع شد.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که شهرک العزیزیه به کنترل کامل نیروهای دولت وفاق ملی درآمده است.

شهر کوهستانی غریان حمله نیروهای حفتر به طرابلس محسوب می‌شود و به دلیل واقع شدن این شهر در مناطق کوهستانی، آزادسازی آن دشوار است.

تعقیب قضایی فرزندان حفتر

«فتحی باشاغا» وزیر کشور دولت وفاق ملی از مسئولان قبرس خواست تا صدور گذرنامه قبرسی برای چهار تن از فرزندان قبرس به نام‌های خالد، صدیق، بلقاسم و صدام را متوقف کنند.

وی افزود که در نامه‌ای به وزیر کشور قبرس گفته است که فرزندان حفتر در قضایی جنایی از جمله سرقت از بانک مرکزی لیبی و جرایم دیگر دست داشتند و تحت تعقیب قضایی هستند و ضروری است که تا زمان صدور قرار بازداشت آنها از سوی اینترپل، صدور گذرنامه آنها متوقف شود.

وزارت کشور دولت وفاق ملی همچنین اعلام کرد که اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد چهار فرزند مذکور حفتر از قبرس برای صدور گذرنامه تقاضا کرده‌اند.

شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» تحت امر ژنرال «خلیفه حفتر» از بیست روز پیش پیشروی به سمت طرابلس را آغاز کرده‌‌اند اما با مقاومت شدید نیروهای دولت وفاق ملی مواجه شدند.

حفتر به پشتیبانی ریاض، ابوظبی و قاهره قصد دارد طرابلس، مقر دولت وفاق ملی را تصرف کند. حفتر، جنگ علیه طرابلس را عملیات آزادسازی طرابلس نامیده و فائز السراج (رئیس دولت وفاق ملی) نیز برای مقابله با این حمله، عملیات نیروهای خود را «برکان الغضب» (آتشفشان خشم) نامیده است. 

انتهای پیام/ص

برچسب‌ها:

نظر شما