شناسهٔ خبر: 32468033 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جبران خسارات سیل لرستان نیازمند اعتبارات ملی است/ به کمک استان‌های معین نیاز داریم

استاندار لرستان گفت: برای جبران خسارات ناشی از سیل نیازمند اختصاص منابع ملی هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سیدموسی خادمی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان جدید شیلات استان لرستان، اظهار کرد: مجموعه شیلات استان تلاش‌های خوب و ارزنده‌ای در این حوزه انجام داده و لرستان اکنون دارای جایگاه خوبی در بخش آبزی پروری است.

وی با اشاره به اینکه لرستان از یک سیل مهیب و ویرانگر مجروح شده است، افزود: این سیل خیلی از داشته‌های استان را از بین برد و به اقتصاد لرستان، خانوارها و مردم لطمات جدی وارد آورده است.

 استاندار لرستان گفت: به حوزه کشاورزی و شیلات در این سیل ضربه جدی وارد شد و با توجه به اینکه مراکز جمعیتی، تأسیسات و پروژه‌های کشاورزی در کنار رودخانه‌ها بودند از بین رفتند.

 وی طغیان این رودخانه را بی سابقه برشمرد و عنوان کرد: در محاسبات علمی دوره بازگشت آن به هزار سال رسیده و احتمال چنین سیلی یک‌هزارم است.

 خادمی با بیان اینکه بازسازی و رساندن لرستان به مرحله قبل نیاز مساعدت همه به خصوص استان‌های معین است، گفت: سعی شده در کوتاه مدت مشکلات جدی رفع شود اما طی بلند مدت کار زیاد است.

مقام عالی رتبه استان بر لزوم رفع مشکلات حوزه کشاورزی تاکید کرد و افزود: برای رفع خسارات سیل نیازمند اختصاص منابع ملی در این زمینه هستیم.

 وی ادامه داد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده تسهیلات خوبی برای حوزه کشاورزی منظور شده اما جبران خسارات به این بزرگی  طبیعتا از عهده دولت به تنهایی خارج است.

 استاندار لرستان گفت: بازنگری مهندسی در حوزه شیلات و دیگر بخش‌های استان فرصت بزرگی است تا بتوانیم مزارع و تاسیسات را از بستر رودخانه‌ها دور کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما