شناسهٔ خبر: 32468004 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حرکت جمعیت کشور به سمت سالمندی/ پوشش بیمه‌ای خدمات پرستاری در منزل تا ماه آینده اجرا می‌شود

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: فاز اول اجرای طرح پوشش بیمه‌ای خدمات پرستاری در ۶ استان به مدت یک ماه اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

اجرای کشوری پوشش بیمه‌ای خدمات پرستاری در منزل تا یک ماه آیندهبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت در جلسه مشترک معاونت پرستاری و بیمه سلامت با مدیران پرستاری و مدیران کل بیمه سلامت استان‌ها اظهار کرد: برنامه ششم توسعه و نیاز مردم به دریافت خدمات مراقبتی، ما را مکلف می‌کند به سمت توسعه خدمات مشاوره و مراقبت در منزل حرکت کنیم، در واقع پوشش خدمات پرستاری در منزل بهترین و مهمترین تسهیل کننده در این مسیر است.

وی افزود: طرح پوشش بیمه خدمات پرستاری در منزل در ابتدا به صورت آزمایشی در سه استان تهران، کرمان و همدان با پنج  بیماری نارسایی‌های ‏قلبی، سکته‌های مغزی، سرطان‌ها، بستری در آی سی یو با علت بیماری‌های مزمن و یرقان نوزادان صورت گرفت و در ادامه برای دریافت نتیجه بهتر سه استان گیلان، یزد و اردبیل نیز به این مجموعه اضافه شدند و در ۲ بیماری نارسایی‌های ‏قلبی و بیماران بستری در آی.سی.یو به مدت یک ماه دیگر براساس بسته‌های خدمتی اعلام شده و به صورت آزمایشی این طرح را دنبال خواهند کرد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه اجرای این طرح موجب رضایت بیماران، افزایش کیفیت و کاهش هزینه‌های سلامت می‌شود، افزود: در جریان برگزاری این طرح، کمیته تخصصی معاونت پرستاری و بیمه سلامت به صورت هفته‌ای جلساتی را خواهند داشت و نواقص و موانع کار را بررسی و رفع خواهند کرد.

حضرتی ادامه داد: طرح پوشش بیمه‌ای خدمات پرستاری در منزل با پیگیری معاونت پرستاری به موافقت سازمان بیمه سلامت رسید و فاز اول اجرای آن در ۶ استان به مدت یک ماه، به صورت کشوری اجرا می‌شود.

موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت نیز در این جلسه با بیان اینکه حرکت جمعیت به سمت سالمندی توجه به بحث خدمات پرستاری در منزل را جدی‌تر می‌کند، گفت: برای ما در موضوع خدمات پرستاری در منزل قبل از کاهش هزینه‌ها آسایش و رضایت بیماران و خانواده‌های آنان مورد توجه است، چرا که معتقدیم در فضایی که درمان پاسخ نمی‌دهد و مراقبت جایگزین آن می‌شود، آرامش و آثار روانی می‌تواند بر بیماری‌ها فائق آید.

وی افزود: موضوع یک اقدام بین بخشی است که مورد توجه وزیر بهداشت نیز هست؛ لذا ما به صورت جدی به دنبال نتیجه مطلوب این طرح هستیم.

در ادامه محمد میرزابیگی عضو هیئت مدیره بیمه سلامت نیز به وجود بیش از یک هزار مرکز مراقبت در منزل در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، بیش از ۱۳۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور داریم که هر مرکز مراقبت در منزل می‌تواند پشتیبان ۱۳۰ تخت بیمارستانی باشد و بیمارانی که دچار ‏بیماری‌های مزمن هستند می‌توانند از خدمات این مراکز استفاده کنند.

انتهای پیام/

وجود یک هزار مرکز مراقبت در منزل در کشور

نظر شما