شناسهٔ خبر: 32468001 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

تمیز کردن چسب از روی خودرو

برای پاک کردن چسب از روی بدنه ماشین باید دقت کنید تا رنگ ماشین با چسب کنده نشود. برای این کار می‌توان کار‌های زیر را انجام داد:

صاحب‌خبر -

برای پاک کردن چسب از روی بدنه ماشین باید دقت کنید تا رنگ ماشین با چسب کنده نشود. برای این کار می‌توان کار‌های زیر را انجام داد:

• یک راه معمول دارد که آتش فندک را خیلی نزدیک آن کنید تا فقط چسب داغ شود و رنگ آسیب نبیند بعد از آن زود با فشار یک پارچه آن را پاک کنید چند مرتبه باید اینکار را کنید تا کاملا پاک شود. هنگام گرفتن فندک روی چسب باید خیلی مواظب باشید که رنگ و دستتان نسوزد.

• از سشوار هم می‌توانید استفاده کنید! چسب که آب شد با دستمال نم دار روی آن بکشید!

• می‌توان آب داغ بر روی بدنه ماشین گرفت تا چسب شل شود.

راه از بین بردن جای چسب نواری از روی ماشین؟

ابتدا جای چسب را با پاک کننده چند منظوره خوب خیس کنید بعد از گذشت ۲ تا ۳ دقیقه با یک پارچه آن را پاک کنید! یک کم وقت گیر است، ولی رنگ ماشین را خراب نمی‌کند.

نگذارید لکه روی بدنه اتومبیلتان زیاد بماند، چون برای پاک کردن آن به مشکل برمی خورید!

برای از بین بردن لکه‌های ریز رنگ از روی شیشه و بدنه‌ی ماشین؟

روی یک دستمال یا یک دستمال توری یک کم روغن مایع خوارکی بریزید و چند بار آرام روی جایی که رنگ هست بکشید سریع پاک می‌شود.

پاک کردن جای چسب دوطرفه از بدنه خودرو

• روی پارچه‌ای روغن مایع خوراکی بزنید. بعد با قدرت جایی از بدنه که چسبی شده را بسابید. این کار برای چسب دور قوطی آب معدنی و از این قبیل چیز‌ها جواب می‌دهد. اگر پارچه بافت زبری هم داشته باشد بهتر است.

• می‌توانید با پولیش و پارچه کمی زبر به آرامی روی چسب‌ها بکشید.

• می‌توانید ابتدا سمباده نرم مخصوص خودرو که قبل از پالیش استفاده می‌شود تهیه کنید، محل مورد نظر را کمی با آب صابون خیس کنید، حالا با سمباده آهسته روی قسمت چسب خورده را بسابید تا چسب از بین برود، هربار که حس می‌کنید چسب از بین رفته است و به رنگ نزدیک شدید آن را بشویید. اگر هنوز چسب بود بازهم سمباده بکشید سعی کنید فقط محل چسب را سمباده بکشید البته روی رنگ هم کمی کشیده شود مشکلی ایجاد نمی‌کند.

بعد از این کار با پالیش نرم و براق محل را با پنبه بکشید.

اگر نتوانستید از یک نقاش کمک بگیرید.
 
منبع: بیتوته 

نظر شما