شناسهٔ خبر: 32467977 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

گزارش شبکه العراقیه درباره تصمیم اخیر آمریکا علیه ایران در حوزه نفت

العراقیه گزارش داد با توجه به اهمیت روابط اقتصادی تهران-بغداد، احتمالا آمریکا به معافیت عراق از تحریم واردات نفت ایران ادامه می‌دهد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

در حالیکه آمریکا برای تشدید اعمال فشار‌ها بر ایران، تصمیم خود را مبنی بر لغو معافیت برخی کشور‌ها به منظور واردات نفت از ایران اعلام کرد؛ العراقیه گزارش داد ناظران بر این باورند با توجه به اهمیت روابط اقتصادی ایران و عراق برای بغداد، واشنگتن به معافیت عراق در این زمینه ادامه می‌دهد.

با اعمال فشار‌های آشکار آمریکا در زمینه اقتصادی، واشنگتن از لغو همه معافیت‌ها در زمینه واردات نفت از ایران خبر داد.

خبرنگار این شبکه گزارش داد: کاخ سفید با اعلام تصمیم خود مبنی بر تمدید نکردن معافیت هشت کشور خریدار نفت از ایران، بازار جهانی انرژی را غافلگیر کرد. به گفته کاخ سفید، عربستان به همراه شرکای خود در اوپک برای تضمین تحقق توازن بازار به نفع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان هماهنگی خواهد کرد.

خبرنگار این شبکه افزود: پنج کشور از هشت کشوری که از معافیت‌ها استفاده می‌کنند، یعنی چین، ژاپن، کره جنوبی، هند و ترکیه انتظار داشتند معافیت در زمینه تحریم‌ خرید نفت از ایران، به مدت شش ماه دیگر تمدید شود. در همین چارچوب، پکن ضمن محکوم کردن تصمیم آمریکا، اعلام کرد چین از حقوق و منافع قانونی شرکت‌های خود حمایت خواهد کرد.

ناظران پیش بینی می‌کنند آمریکا به معافیت عراق از تحریم‌ها علیه ایران ادامه می‌دهد، زیرا به خوبی از اهمیت روابط اقتصادی بین تهران و بغداد برای اقتصاد عراق آگاه است.

خبرنگار این شبکه افزود: به محض اعلام تصمیم آمریکا، قیمت نفت افزایش یافت و چه بسا این تصمیم به محروم شدن بازار جهانی نفت از حدود یک میلیون بشکه در روز بیانجامد؛ آن هم در حالی که تولید نفت اکنون هم در سطح پایینی است.

خبرنگار این شبکه در پایان گفت: این تصمیم آمریکا دو هفته پس از آن صورت گرفت که واشنگتن سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد. واشنگتن اذعان می‌کند هدفش از این کار، تشدید اعمال فشار‌ها بر ایران به منظور پایان دادن به فعالیت‌های ایران در منطقه است.

 

نظر شما