شناسهٔ خبر: 32467822 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

کیفیت هوای بوکان برای گروه های حساس ناسالم است

رحیم عبدالکریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آلودگی هوای بوکان از شامگاه گذشته آغاز شده و هم اکنون به 200 میکروگرم بر مترمکعب رسیده

صاحب‌خبر - رحیم عبدالکریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آلودگی هوای بوکان از شامگاه گذشته آغاز شده و هم اکنون به 200 میکروگرم بر مترمکعب رسیده که بیش از یک برابر حد مجاز است.
وی میزان ذرات موجود pm 2.5 در هوای این شهرستان را 65 میکروگرم بر مترمکعب اعلام کرد که بیش از 2 برابر حد نرمال است.
وی در خصوص علت آلودگی هوای شهر بوکان اظهار داشت: در پی ورود توده هوای سرد به منطقه و اقدامات پیشگیرانه باغداران برای جلوگیری از سرمازدگی درختان میوه از جمله روشن کردن آتش در باغ ها، دود غلیظی اطراف شهر بوکان را فرا گرفته است و این امر باعث آلودگی هوای این شهر شده است.
وی از عموم شهروندان به ویژه زنان باردار، کودکان خردسال، بیماران آسمی و قلبی و عروقی خواست تا حد ممکن از ترددهای غیرضروری در بیرون از منزل و رفتن به هوای آزاد پرهیز کنند.
به گزارش ایرنا، کشاورزان و باغداران از روز گذشته اقدام به جمع آوری لاستیک کهنه ماشین در سطح شهرستان کرده و شب گذشته آن را در دخل و خارج از باغات خود به آتش کشیدند تا از یخ زدگی باغات جلوگیری کنند که این امر باعث شده که هوای منطقه را یک لایه از دود غلیظ فراگیرد.
بوکان با 251 هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی قرار دارد.
7510/6185/2093
انتهای پیام

نظر شما