شناسهٔ خبر: 32467799 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آغاز کارزار انتخاباتی ' بایدن ' در آمریکا

تهران – ایرنا – شبکه خبری 'سی.بی.اس نیوز' از آغاز کارزار انتخاباتی 'جو بایدن' معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال 2020 میلادی از روز پنجشنبه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، سی.بی.اس نیوز در تارنمای خبری خود با انتشار این خبر نوشت: بایدن قرار است قصد خود در این زمینه را با انتشار یک کلیپ ویدیویی اعلام کند و روز پنجشنبه در 'فیلادلفیا' جمع آوری کمک برای این کارزار را برگزار کند.
سی.بی.اس نیوز نوشت: بایدن چندین ماه است برای ورود به این کارزار درحال اندیشیدن بود، هرچند وی در اکثر نظرسنجی ها خود را پیشتاز یافته، اما او درحالی وارد این کارزار می شود که نسبت به سایر نامزدها در زمینه جمع آوری پول و کمک های مالی انتخابات، عقب تر است، سایر نامزدها توانسته اند در سه ماه اول سال میلادی ، میلیون ها دلار کمک های مالی جمع آوری کنند.
به گزارش ایرنا، جوبایدن، 77 ساله که بین سال های 2009 تا 2017 معاون باراک اوباما رئیس جمهوری وقت آمریکا بود، در تازه ترین نظرسنجی ها که در دو ایالت 'نیوهمپشایر' و 'آیووا'، با وجودی که نامزدی خود را اعلام نکرده بود نسبت به سایر نامزدهای دمکرات برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، در صدر قرار گرفت.
شبکه خبری سی ان ان اول اردیبهشت ماه گزارش داد که بایدن در نتیجه نظرسنجی دانشگاه 'مونموث' (Monmouth) نیوجرسی که از چهار تا 9 آوریل (برابر با 15 تا 20 فروردین ماه) در انجمن حزبی ایالت آیووا برگزار شد، با کسب 27درصد آرا در صدر و 'برنی سندرز' با 16درصد آرا در رتبه دوم قرار گرفت و سناتور الیزابت وارن که در روزهای اخیر به دنبال انتشار گزارش بازرس رابرت مولر، به شدت خواستار استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی شده بود، با به دست آوردن تنها هفت درصد آرا، در رتبه پنجم دیده می شود.
براساس این گزارش در نظرسنجی دیگری که از سوی کالج 'سنت انسلم' (Saint Anselm College) ایالت نیوهمپشایر از سوم تا هشتم آوریل (14تا 19 فروردین ماه) به عمل آمد، بایدن بازهم با کسب 23 درصد آرا در صدر و سندرز با 16 درصد آرا در مرتبه بعدی و سناتور وارن با کسب 9 درصد آرا در رتبه چهارم نتیجه این نظرسنجی قرار گرفت.
تاکنون 20 نفر نامزدی خود را از حزب دمکرات برای انتخابات 2020 آمریکا اعلام کرده اند که از این تعداد 6نفر زن هستند.
از حزب جمهوریخواه نیز تاکنون به جز ترامپ، تنها 'بیل ولد' (Bill Weld) 73 ساله و فرماندار سابق ایالت 'ماساچوست' نامزدی خود برای این انتخابات اعلام کرده است.
اروپام **1302** 1546

نظر شما