شناسهٔ خبر: 32467227 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

راهي جز ايستادگي و مقاومت در برابر متجاوز وجود ندارد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- رييس جمهوري با تأکيد بر اين که آمريکا به دروغ به دنبال مذاکره است، گفت: راهي جز ايستادگي و مقاومت در برابر متجاوز وجود ندارد، آمريکايي‌ها در 40 سال گذشته هر روز توطئه جديدي عليه ملت بزرگ ايران طراحي و اجرا کردند و همواره شکست خورده و باز هم شکست خواهند خورد.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت‌الاسلام و المسلمين «حسن روحاني» امروز- چهارشنبه- در جلسه هيأت دولت با بيان اين که آمريکايي‌ها از روز دوشنبه تبليغات جديدي را براي فشار بر ملت ايران آغاز کردند، اظهار داشت: البته آمريکايي‌ها اقدامات جدي خود را از ارديبهشت پارسال و مقدمات آن را از دي ماه 96 شروع کرده بودند و هر روز هم يک اقدام خلاف قانون در عرصه‌هاي بين‌المللي، سياسي، تبليغاتي و بويژه اقتصادي براي فشار عليه ملت ايران انجام مي‌دهند.
وي با تأکيد بر اين که آمريکا تا به امروز در صحنه بين‌المللي، منطقه‌اي، سياسي و تبليغاتي در اقدامات خود ناموفق بوده، بيان کرد: آمريکايي ها در صحنه اقتصادي نيز به اهداف مورد نظر موردشان نرسيده و نخواهند رسيد، البته طبيعي است که با فشارهاي خود مشکلاتي براي زندگي روزمره مردم ايجاد کنند، اما ملت ايران به خوبي مي‌دانند که در مقابل اقدامات غيرقانوني متجاوزين، راهي جز ايستادگي و مقاومت وجود ندارد.
رييس جمهوري تصريح کرد: ما همواره مرد مذاکره و ديپلماسي بوده همانطوري که مرد جنگ و دفاع هستيم مذاکره در صورتي ميسر است که همه فشارها برداشته شده، از اقدامات غيرقانوني خود عذرخواهي کنند و احترام متقابل وجود داشته باشد.
روحاني ادامه داد: بدون ترديد قبول خواسته فرد چاقوکشي که به زور و به دروغ به دنبال مذاکره است، مطمئناً به جايي نخواهد رسيد و ما با فرد چاقوکش و فرمول چاقوکشي مذاکره نمي‌کنيم و قبول چنين مذاکره‌اي به معناي ذلت و تسليم است.
وي با تأکيد بر اين که مردم به خوبي آگاه باشند که آمريکا به هيچ عنوان آمادگي براي مذاکره ندارد، تأکيد کرد: اصلاً چنين نيست که برخي تبليغ مي‌کنند طرف آمريکايي، براي مذاکره آمادگي دارد، آمريکا اصلاً براي مذاکره آمادگي ندارد و اعمالي که انجام مي‌دهد براي شکست ملت ايران است و قصد دارد، دومرتبه به ايران بازگردد.
**بايد آمريکا را از اقدامات غيرقانوني و ظالمان خود پشيمان کنيم
رييس جمهوري با تأکيد بر اينکه در اولين اقدام بايد آمريکا را از اقدامات غيرقانوني و ظالمانه خود پشيمان کنيم، افزود: بايد در مقام عمل ثابت کنيم که آمريکايي‌ها اشتباه کرده و محاسبات‌شان غلط است و هر زمان که به اشتباه محاسباتي خود پي بردند و حاضر شدند از طريق منطق و استدلال مشکلات را حل کنند ما براي اين کار آمادگي داريم.
روحاني با تأکيد بر اينکه امروز راهي جز ايستادگي و مقاومت در برابر متجاوز وجود ندارد، خاطرنشان کرد: به متجاوزي که مي‌خواهد قدم به قدم ملت ايران را تحت فشار قرار دهد، بايد بفهمانيم که مسير غلط و نادرستي را انتخاب کرده است.
وي با يادآوري واقعه طبس در پنجم ارديبهشت سال 1359، تصريح کرد: در اين روز بزرگ خداوند متعال به آمريکايي‌ها نشان داد که ملت ايران تنها نيست. خداوند در قرآن کريم و در سوره احزاب مي‌فرمايد: «در آن هنگام که دشمنان‌ به سراغ شما آمدند ما باد و طوفان سختي بر آنان فرستاديم و لشکريان و فرشتگاني که آنها را نمي‌ديديد و به اين وسيله آنها را در هم شکستيم.» و دقيقاً در بيابان تفتيده طبس شاهد تحقق اين آيه شريفه بوديم و بايد خداوند را شاکر باشيم.
رييس جمهوري بيان کرد: حادثه طبس واقعاً معجزه بزرگ الهي بود که در آن طراحي بسيار پيچيده نظامي آمريکايي‌ها در هم شکست و اين از شکست‌هاي کم‌نظير آمريکا در دنيا بود و به واسطه آن آمريکا در سطح تاريخ و دنيا بي‌آبرو شد.
روحاني خاطرنشان کرد: آمريکايي‌ها از حادثه طبس درس عبرت نياموخته‌ و پس از آن به کودتا و تحريک صدام عليه ايران اسلامي اقدام کردند و در همه آنها با شکست مواجه شدند و در 40 سال گذشته نيز هر روز به توطئه جديدي عليه ملت ايران دست زده‌اند و همواره با شکست مواجه شده و باز هم در توطئه‌هاي خود شکست خواهند خورد.
وي تصريح کرد: در همه اين توطئه‌ها ملت ايران ايستادگي، مقاومت و فداکاري کردند و همواره نيز شاهد رحمت، عنايت و نصرت الهي بوديم و امروز نيز قطعاً چنين خواهد بود.
رييس جمهوري با بيان اين که آمريکا با همه توان خود قادر نيست بازار نفت جهان را در مشت خود قرار دهد، تأکيد کرد: آمريکايي‌ها در اين زمينه تصور غلطي دارند.
**امروز از روابط بسيار خوبي با همسايگان برخورداريم
روحاني با اشاره به اينکه امروز از روابط بسيار خوبي با اکثر همسايگان خود برخوردار هستيم، اظهار داشت: تنها يکي دو کشور وجود دارند که آنها نيز بايد متوجه اعمال و رفتار خود باشند. عربستان و امارات بايد بدانند که وجود و بقايشان در سايه تصميم خردمندانه حکومت جمهوري اسلامي ايران است.
وي تاکيد کرد: چنانچه سران نظام اسلامي و بزرگان کشورمان و مقام معظم رهبري و مرحوم آيت‌الله هاشمي تصميمات دقيقي را در مقطعي که صدام به کويت حمله کرد، نگرفته بودند امروز اثري از اين کشورها وجود نداشت.
رييس جمهوري افزود: زماني که صدام قصد داشت به کويت حمله کند از ما خواست يا کمک کرده و يا سکوت کنيم و تصميم صدام صرفاً گرفتن کويت نبود و در نامه‌اي که به مرحوم هاشمي نوشته صراحتاً اعلام کرده که در خليج فارس 800 کيلومتر مرز مشترک خواهيم داشت و اين نشان مي‌دهد که صدام علاوه بر کويت به دنبال اشغال عربستان، عمان، امارات و قطر هم بود.
روحاني خطاب به عربستان و امارات گفت: صدام در آن مقطع مدام پيام‌ها و درخواست‌هاي متعددي ارسال مي‌کرد که کشورهاي حاشيه خليج فارس را اشغال خواهد کرد و شما نيز بياييد شريک شويد. لذا کار بزرگي را که حاکميت خردمندانه جمهوري اسلامي ايران در آن شرايط کرد، نبايد فراموش کنيد.
وي خاطرنشان کرد: اين جمهوري اسلامي ايران بود که عربستان را نجات داد و اگر تصميم ديگري در آن مقطع گرفته بوديم، چه بسا امروز اثري از عربستان و امارات وجود نداشت.
**اولين کشوري بوديم که حمله صدام را به کويت محکوم کرديم
رييس جمهوري اضافه کرد: اولين کشوري بوديم که حمله صدام را به کويت حتي قبل از عربستان و امارات و شوراي همکاري خليج فارس محکوم و بيانيه صريح و قاطعانه‌اي در اين زمينه منتشر کرديم.
خبر تکميل مي شود...
سيام*3061** 1336
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما