شناسهٔ خبر: 32466542 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: پارس نیوز | لینک خبر

جدیدترین رده‌بندی جهانی باشگاهی و مربیان

فارس

پیروزی ذوب‌آهن در آسیا، کسب نخستین سهمیه المپیک و مصدومتی بازیکن منچسترسیتی از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان، کشور و جهان در روزی که گذشت، بود.

صاحب‌خبر -

 در روز 3 اردیبهشت‌ماه علاوه بر این‌که شناگر اصفهانی به مسابقات فدراسیون جهانی اعزام می‌شود، برنامه مسابقات هندبال ساحلی هفته فرهنگی اصفهان مشخص شد.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان اصفهان

شصت و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی شنا مالزی از سری رقابت‌های رسمی فدراسیون جهانی شنا (FINA) برای کسب ورودی المپیک 2020 ژاپن چهارم الی نهم اردیبهشت 1398 به میزبانی شهر کوالالامپور برگزار می‌شود که علی‌رضا یاوری از اصفهان به همراه 3 شناگر دیگر در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت.

از هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا تیم ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه فولادشهر موفق شد با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی دست پیدا کند و با 10 امتیاز علاوه بر صدرنشینی در گروه خود، شانس زیادی برای صعود به مرحله حذفی داشته باشد.

در بخش آقایان مسابقات هندبال ساحلی هفته فرهنگی اصفهان 10 تیم در رده بزرگسالان، 8 تیم در رده جوانان و 16 تیم در رده نوجوانان و در بخش بانوان نیز 8 تیم در رده سنی بزرگسالان، 8 تیم در رده جوانان و 16 تیم در رده نوجوانان با هم به رقابت می‌پردازند.

مسابقات هندبال ساحلی به مناسبت بزرگداشت هفته فرهنگی اصفهان و روز شیخ بهایی از امروز تا هشتم اردیبهشت در زمین ساحلی ناژوان اصفهان برای آقایان و رقابت‌های هندبال بانوان این مسابقات در باغ بانوان اصفهان برگزار می‌شود.

در رده‌بندی جدید تیم‌های فوتبال جهان تیم ذوب‌آهن با 2 هزار و 581  امتیاز، نسبت به رده‌بندی پیشین شش پله سقوط کرده و در جایگاه 267 جهان قرار گرفته است؛ ذوب‌آهن البته با عبور از استقلال تهران دومین تیم ایران است؛ همچنین، سپاهان دیگر تیم اصفهانی با هزار و 174  امتیاز و 22 پله صعود نسبت به رده‌بندی قبلی در جایگاه پنجم ایران و 560 دنیا قرار دارد.

در جدیدترین رده‌بندی سرمربیان تیم‌های باشگاهی جهان، علی‌رضا منصوریان سرمربی تیم ذوب‌آهن با هزار و 578 امتیاز و صعودی چهار پله‌ای نسبت به رده‌بندی قبلی، در رتبه اول ایران و 377 جهان است؛ امیر قلعه‌نویی با هزار و 181 امتیاز در رتبه 494 دنیا قرار دارد، وی نسبت به رتبه‌بندی پیشین، 10 پله سقوط کرده است.

محمدرضا سنگ‌سفیدی بازیکن ملی‌پوش فوتسال پس از مذاکره با مدیران باشگاه گیتی‌پسند و توافقات حاصله جهت حضور در فصل 98 به این باشگاه پیوست؛ محمد کشاورز کاپیتان فصل گذشته این باشگاه نیز قرارداد خود را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

کشاورز سومین سال حضور خود را در گیتی‌پسند تجربه می‌کند، وی سابقه‌ حضور در تیم ملی را نیز در کارنامه‌ی خود ثبت کرده است. 

 تنها غایب تیم‌های اصفهانی در هفته بیست و هفتم لیگ برتر محمد ایران‌پوریان بازیکن سپاهان است؛ شجاع خلیل‌زاده از پرسپولیس و اکبر ایمانی از تراکتورسازی تبریز نیز نمی‌توانند تیم‌های خود را در مقابل سبز و زردهای اصفهان همراهی کنند.

در هفته بیست و هفتم رقابت‌های فوتبال باشگاه‌های ایران، جمعه این هفته پرسپولیس در تهران میزبان سپاهان است و ذوب‌آهن در اصفهان به مصاف تراکتورسازی می‌رود.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی کشور

در ادامه رقابت‌های جهانی تیراندازی که به میزبانی چین در حال برگزاری است، ملی‌پوشان کشورمان در تفنگ بادی 10 متر بانوان در خط آتش قرار گرفتند.

نجمه خدمتی با 629.7 امتیاز سوم شد و به فینال راه پیدا کرد، وی در این مرحله در رده پنجم قرار گرفت و از کسب مدال بازماند اما توانست سهمیه المپیک 2020 را کسب کند.

 دیدار تیم‌های الهلال عربستان و استقلال ایران در هفته چهارم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد که این دیدار در پایان با نتیجه یک بر صفر به سود الهلال به پایان رسید؛ تیم شفر با این نتیجه همچنان 4 امتیازی و در رده سوم جدول باقی ماند و آبی‌پوشان باید در دو دیدار آینده مقابل الدحیل و العین به پیروزی برسند تا شانس صعود داشته باشند.

در ادامه مسابقات پنج وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا رضا یزدانی در وزن 97 کیلوگرم با پیروزی در دیدار فینال مقابل حریف مغول بعد از 3 سال بار دیگر مدال طلا را بر گردن آویخت.

یزدانی آخرین‌بار در مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2016 مدال طلا را برای ایران به ارمغان آورده بود، وی پس از ناکامی در المپیک 2016 ریو در هیچ میدان رسمی (نایب‌قهرمانی در تورنمنت دانکولوف) روی تشک نرفته بود.

دیدارهای هفته سی و سوم لیگ دسته اول دیروز برگزار شد و در نهایت در پایان این مسابقات دو تیم شاهین شهرداری بوشهر و گل‌گهرسیرجان به لیگ برتر صعود کردند؛ گل گهر سیرجان با این برد خانگی قهرمان لیگ دسته اول هم شد و هفته آینده جام قهرمانی را در کرج می‌گیرد.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی جهان

تاتنهام از پیراهن فصل 2019/20 رونمایی کرد تا ضمن حضور در استادیوم جدید با هیبتی جدید وارد فصل جدید شود.

بر این اساس اسپرزها با پیراهنی الهام گرفته از لباس فصل 1994/95 و دورانی که یورگن کلینزمن در لندن حضور داشت، در بازی‌های خانگی وارد میدان خواهد شد.

منچسترسیتی که برای کسب عنوان قهرمانی رقابتی تنگاتنگ با لیورپول دارد فردا دیداری حساس را در اولدترافورد مقابل شیاطین سرخ خواهد داشت؛ بر این اساس پپ گواردیولا اعلام کرد که در این بازی حساس کوین دبروین ستاره بلژیکی خود را در اختیار نخواهد داشت.

این در شرایطی است که این بازیکن در دیدارهای اخیر سیتیزن‌ها عملکرد فوق العاده‌ای داشته و بارها با پاس‌های گلی که در اختیار هم‌تیمی‌های خود قرار داده نقشی مهم در بردهای تیمش داشته است.

 کیلیان امباپه تاکنون فصلی موفق را پشت سر گذاشته است.گلزن تیم ملی فوتبال فرانسه  تا به اینجا توانسته 30 گل در لیگ کشورش موسوم به لوشامپیونه بزند.

او از نظر «گلزنی پرتعداد در سن کم»‌ به رکورد رونالدو برزیلی، اعجوبه فراموش‌نشدنی بارسلونا نزدیک شده است؛ زیرا در فصل 1997-1996 زمانی که رونالدو برای بارسلونا به میدان می‌رفت، در مسابقات لالیگا 35 گل به ثمر رساند.

انتهای پیام/63090/م20/

 

نظر شما