شناسهٔ خبر: 32466177 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فقط ۲۷ هزار نفر در سیل اخیر بیمه حوادث بوده‌اند

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در برآوردی که از بیمه شدگان در حادثه اخیر سیل داشته‌ایم حدود 27 هزار بیمه شده بوده‌اند که باید خسارت پرداخت شود و با توجه به بازگشت مبلغ پایین بیمه رغبت زیادی برای بیمه دیده نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: مجلس سال 97 لایحه صندوق بیمه همگانی را در دستور قرار داد و تصویب کرد و به شورای نگهبان ارجاع داد اما شورای نگهبان 50 درصد حق دولت و بر اجباری بودن بیمه حوادث ایراد گرفت.
وی افزود: اجباری بودن شخص ثالث مسئولیت به شخص برمی‌گردد اما بیمه حوادث طبیعی به دلیل بارمالی زیادی که دارد جدی گرفته نشده و مردم تمایل زیادی نشان نداده اند.
 موسوی لارگانی گفت: با توجه به اینکه کشور ما جز 10 کشوری است که بلایای طبیعی مثل سیل و طوفان و زلزله را دارد تاکید می شود که بیمه حوادث انجام شود. در بیمه حوادث اگر دولت بارمالی را بپذیرد مشکلات کمتری خواهیم داشت.
 وی تصریح کرد: اواخر سال 97 لایحه از شورای نگهبان برگشت خورده و به مجلس برگشته است که در صورت ابلاغ مجدد به مجلس ایراد شورای نگهبان برطرف خواهد شد تا در حوادث احتمال در سال آینده پیش بینی بیمه را داشته باشیم.
موسوی لارگانی گفت: در برآوردی که از بیمه شدگان در حادثه اخیر سیل داشته ایم حدود 27 هزار بیمه شده بوده اند که باید خسارت پرداخت شود و با توجه به بازگشت مبلغ پایین بیمه رغبت زیادی برای بیمه دیده نمی شود و بیمه های تجاری نیز در این مورد ورود نکرده اند. 
وی افزود: اگر دولت 50 درصد بارمالی صندوق بیمه را بپذیرد این لایحه تصویب خواهد شد.
 موسوی لارگانیگفت: کمیسیون تخصصی مجلس تشکیل صندوق بیمه را مصوب کرده و لایحه را به شورای نگهبان فرستاده است اما بسیاری از مردم هنوز  تمایلی به بیمه حوادث منازل ندارند.
 وی اظهار داشت: با توجه به خسارت های بالای مزارع و منازل در حادثه سیل اخیر اگر باغات و مزارع بیمه بودند شاید مبلغ بالاتری برای جبران خسارت پرداخت می شد. 
لارگانی گفت: در سیل اخیر 29 استان درگیر سیل بودند و خسارت دیده اند اما به دلیل ریسک پذیری بالا شرکت های بیمه ای بیمه حوادث را نمی پذیرند.
 وی افزود: با تامین بار مالی صندوق از سوی دولت صندوق همگانی بیمه حوادث زودتر به نتیجه خواهد رسید.

انتهای پیام/ 

نظر شما