شناسهٔ خبر: 32466112 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

دوران سردار سلامي دوره شکست دشمن خواهد بود

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- رييس ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: در اين دوره که شاهد عصبانيت آمريکا و دور جديدي از توطئه ها و تحريم ها از طرف آنها هستيم، سپاه پاسداران مي تواند نقش اساسي در خنثي کردن آنها داشته باشد و دوران فرماندهي سردار «حسين سلامي» قطعا دوره شکست دشمن خواهد بود.

به گزارش ايرنا از سپاه نيوز، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقري» در سخناني در مراسم توديع و معارفه فرمانده کل سپاه پاسداران که صبح امروز- چهارشنبه- در ستاد فرماندهي کل سپاه برگزار شد، اظهار داشت: سپاه به عنوان مهم ترين سازمان بعد از انقلاب مسئوليت هاي خطير و حساسي در دفاع، امنيت و پاسداري از انقلاب را بر عهده دارد.
وي افزود: در تعريف جايگاه سپاه همين بس که امام راحل فرمود اگر سپاه نبود کشور هم نبود. سپاه از بدو تولد که موسسان آن از مبارزان رژيم ستم شاهي بودند، نقش بي بديلي در حفظ انقلاب داشته و تاريخ سپاه با تاريخ رشد و بلوغ نظام عجين شده است.
رييس ستادکل نيروهاي مسلح ادامه داد: نقش سپاه در تثبيت نظام و ارتقاء بازدارندگي جمهوري اسلامي و دوراني که تهديدات آمريکا توسعه يافته و همچنين شکل دهي به قرارگاه هاي امنيتي در برخي استان هاي کشور و توسعه و سازندگي کشور و شکل دهي به محور مقاومت و کشاندن اسرائيل از آرزوي نيل تا فرات به جايي که امروز نگران بقاي خود شده، از نقاط درخشان کارنامه سپاه است.
سرلشکر باقري با بيان اينکه خدمات سپاه در تعميق انقلاب اسلامي در داخل کشور قابل توجه است، اضافه کرد: بسياري از فعاليت هاي فرهنگي در کشور با مسئوليت بسيج و سپاه در حال انجام است.
وي خاطرنشان کرد: بديهي است که آمريکا از سپاه عصباني باشد و اوج اين عصبانيت خود را، با تروريست اعلام کردن سپاه نشان دهد. جنايتکاراني که خود پشتيباني مالي و تسليحاتي از تروريست ها انجام مي دهند، سپاه را تروريست اعلام مي کنند و البته از دشمن جز اين انتظار نمي رود.
رييس ستادکل نيروهاي مسلح با تاکيد بر اينکه عصبانيت دشمن از جمهوري اسلامي ادامه دارد، تاکيد کرد: اعلام منتفي شدن معافيت برخي کشورها از خريد نفت ايران بخشي ديگر از اين عصبانيت است.
سرلشکر باقري افزود: ملت ايران بعد از گذشت چهل سال به حدي از قدرت رسيده است که بتواند با هر ميزان فروش نفت روي پاي خود بايستد و اين ميتواند فرصتي باشد تا ايران بتواند از گرفتاري وابستگي به نفت رها شود. البته آمريکا تقاص دشمني هاي خود را در وقت مقتضي پس خواهد داد.
** دوران فرماندهي سرلشکر جعفري دوران درخشاني براي سپاه بود
وي با اشاره به دوران فرماندهي سردار جعفري در سپاه گفت: دوران فرماندهي سرلشکر جعفري دوران درخشاني براي سپاه بود و سپاه همواره در مسير رشد و ارتقاء بوده و دوران مسئوليتي سردار جعفري نشانگر اقدامات بسيار اساسي در سپاه است که از جمله مهمترين آن مي توان به تشکيل سپاه هاي استاني، طرح تحول سپاه، توجه خاص به مسائل فرهنگي و رشد محور مقاومت و پشتيباني از نيروي قدس اشاره کرد.
رييس ستادکل نيروهاي مسلح خاطرنشان کرد: محور مقاومتي که امروز تروريسم را سرکوب کرده تفاوت اساسي با دوران قبل از وي دارد.
سردار باقري در بخش ديگري از صحبت هاي خود با اشاره به ويژگي هاي سردار سلامي فرمانده جديد، عنوان کرد: سردار سلامي از هنگام ورود به سپاه در جبهه مستقر شدند و مسئوليت هاي سنگين عملياتي را بر عهده داشتند. بعد از جنگ هم در مسئوليت هاي مختلف خود در سپاه خوش درخشيدند، لذا وي فرماندهي لايق و توانا براي سپاه هستند.
وي ايمان، شجاعت، پاي کار بودن و اخلاق خوب را از ديگر ويژگي هاي سردار سلامي برشمرد و بيان کرد: دوران فرماندهي سردار سلامي با دوران حساسي در تاريخ انقلاب همزمان شده و در اين دوره شاهد عصبانيت آمريکا و دور جديدي از توطئه ها و تحريم هاي دشمن هستيم که سپاه مي تواند نقش اساسي در خنثي کردن آنها داشته باشد و دوران سردار سلامي قطعا دوره شکست دشمن خواهد بود.
رييس ستادکل نيروهاي مسلح توضيح داد: وحدت و همدلي ارتش و سپاه از اتفاقات ارزشمند چند وقت اخير است و اين دو نهاد در کنار هم بعنوان دو بازوي قدرتمند انقلاب براي پيشبرد آن و دفع تهديدات هستند.
سيام*3061**1336
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما