شناسهٔ خبر: 32465574 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

بسته های حمایتی ویژه برای ورزشکارانی که سهمیه المپیک می گیرند

رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی برنامه ویژه ای را برای ورزشکارانی که سهمیه المپیک ۲۰۲۰ گرفتند و شانس مدال در این بازی‌ها را دارند تهیه کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جی پلاس، کمیته ملی المپیک و مرکز نظارت بر تیم های ملی بسته های حمایتی ویژه ای را برای ورزشکارانی که سهمیه المپیک می گیرند و شانس مدال در بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو را دارند، در نظر گرفته است.

پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی در گفتگو با خبرنگار فارس در این باره اظهار داشت: ما برای المپیکی ها به ویژه کسانی که سهمیه و مدال المپیک را می‌گیرند بسته های حمایتی در نظر گرفته ایم همچنین برنامه های آنها را رصد می کنیم و در حال تدوین نهایی این بسته حمایتی هستیم.

 وی افزود: تمام تلاش ما این است که رصد کنیم تا فدراسیون ها بودجه خود را صرف تیم‌های ملی و المپیکی‌ها کنند این موضوع توسط مرکز نظارت بر تیم های ملی پیگیری می شود و گزارشات آن به کمیته ملی المپیک و همینطور ستاد عالی بازی های المپیک ارائه خواهد شد.

فخری درباره بودجه در نظر گرفته شده برای این بسته های حمایتی خاطرنشان کرد: برنامه جامعی دارم که برای این بسته حمایتی بودجه جداگانه تدوین می شود. قرار است این بودجه فقط صرف المپیکی‌ها شود. برنامه فدراسیون ها را بررسی می کنیم و نظارت دقیقی روی این بودجه خواهیم داشت.

رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی درباره جلسات هفتگی با فدراسیون های ورزشی یادآور شد: فاز اول جلسات ما قبل از عید به پایان رسید، فاز دوم هم به زودی آغاز خواهد شد. با توجه به اینکه رشته های اصلی ما در مسابقات بین‌المللی هستند آنها را رصد می‌کنیم و نتایج این رشته‌ها استخراج می شود. در فاز دوم هم از فدراسیون‌ها دعوت می‌کنیم تا برنامه‌های خود را ارائه دهند.

وی در پاسخ به این سوال که فکر می کنید بسته های حمایتی شما و برنامه هایی که دارید از چه زمان اجرایی شود عنوان کرد: در ابتدا باید این برنامه ها در ستاد عالی بازی های المپیک تصویب و بعد اجرایی شود. فکر می کنم از اواخر اردیبهشت اجرایی شود.

وی همچنین درباره اینکه لازم است برای رسد برنامه فدراسیونها کارشناسان تخصصی جذب شوند، گفت: مرکز نظارت بر تیم‌های ملی یک کارشناس داشته که ما به دنبال افزایش این کارشناسان هستیم. برای رصد برنامه فدراسیون‌ها نیاز به نیروهای متخصص داریم.

 

نظر شما