شناسهٔ خبر: 32464938 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

حجم آب دریاچه ارومیه از مرز ۴ میلیارد متر مکعب گذشت

همشهری آنلاین: رئیس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: حجم آب دریاچه ارومیه از مرز ۴ میلیارد متر مکعب گذشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر، فرهاد سرخوش گفت: حجم آب دریاچه ارومیه طبق آخرین پایش به ۴ میلیارد و ۱۰ میلیون متر مکعب رسید که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۲ میلیارد متر مکعب افزایش دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تراز دریاچه ارومیه به یک هزار و ۲۷۱ متر و پنجاه سانتی‌متر رسیده است که نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۱۲۲ سانتی‌متر افزایش یافته است.

سرخوش همچنین مساحت دریاچه ارومیه را دو هزار و ۹۶۵ کیلومتر مربع اعلام کرد و افزود: وسعت دریاچه ارومیه نسبت به زمان مشابه سال قبل بیش از ۶۷۷ کیلومتر مربع افزایش یافته است.

رئیس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه بارش‌های مناسب بهاره را یکی از دلایل احیای دریاچه ارومیه عنوان و گفت: هنوز طرح‌های انتقال آب به دریاچه ارومیه به بهره‌برداری نرسیده است.

سرخوش عنوان کرد: اکثر این طرح‌ها سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود از سال ۱۴۰۱ سالانه بیش از ۱.۳ میلیون متر مکعب آب به پیکره دریاچه ارومیه وارد شود.

وی با اشاره به این که پروژه انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد عنوان کرد: این پروژه با هدف انتقال آب از حوضه کانی سیب به دریاچه ارومیه اجرا شده بر اساس برنامه زمانبندی پایان سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد که پس از بهره‌برداری از آن سالانه ۶۴۰ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه انتقال یابد.

برچسب‌ها:

نظر شما