شناسهٔ خبر: 32462702 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گزارش گاردین از ابعاد دیگر آتش سوزی در کلیسای نوتردام

خبرگزاری میزان- گاردین در گزارشی می‎نویسد که کمبود آب کافی و ترافیک سنگین از عوامل دخیل در دشوار شدن عملیات نجات کلیسای نوتردام که اخیرا در پاریس بر اثر آتش سوزی بخش‎های زیادی از آن تخریب شد، است.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، با گذشت چندین روز از آتش سوزی گسترده در کلیسای جامع "نوتردام " سرویس آتش نشانی پاریس تصاویری از تلاش نیرو‌های امدادی برای نجات این کلیسای ۸۰۰ ساله منتشر کرد. کمبود آب کافی و ترافیک سنگین از عوامل دخیل در کُند و دشوار شدن عملیات نجات اعلام شده است.

عملیات اطفای حریق در ابتدای امر با ۲ مشکل عمده که کمبود آب و گرفتار شدن خودرو‌های آتش نشانی در ترافیک سنگین خیابان‌های پاریس بود، رو به رو شد.
 
 
چه دلایلی اطفای حریق کلیسای نوتردام را به تعویق انداخت؟
 
به طور کلی، در کلیسای جامع نوتردام ۲۳۰۰ مجسمه و تندیس وجود داشته است.

نخستین علائم هشدار از وقوع آتش سوزی در کلیسای نوتردام نادیده گرفته شد. این در حالی است که ۲۳ دقیقه بعد زنگ هشدار مجددا به صدا درآمد، اما برای نجات این اثر تاریخی که قدمت ۸۰۰ ساله داشته از زبانه‌های آتش دیگر بسیار دیر شده بود.

انجمن بین المللی خدمات آتش نشانی و نجات  گزارش داد دادستان "رمی هایتز" که ۵۰ بازرس در اختیار داشت، اخیرا اطلاعات را در خصوص آتش سوزی رخ داده، ارائه داد.

به گفته این دادستان اعلام اولین زنگ هشدار ۲۳ دقیقه قبل از ساعت ۱۸:۲۰ اعلام شد.

وی می‎گوید که خدمات اضطراری منبع هشدار را مورد بررسی قرار دادند، اما هیچ علائمی از آتش سوزی یافت نشد.

گاردین در گزارشی نوشت: معلوم نشد که آیا نخستین زنگ هشدار به دلیل دود ناشی از آتش سوزی بوده و یا سنسور‌های حرارتی به صدا در آمده‎اند. این در حالی است که دومین بار که زنگ هشدار شنیده شد، ساعت ۱۸:۴۳ بوده که بدون شک در آن زمان آتش درون ساختمان رخنه کرده بود.
 
 
 
در حال حاضر علت اصلی این آتش سوزی در کلیسای تاریخی نوتردام فرانسه معما بی پاسخ باقی مانده است. اما بر اساس ارزیابی‌های اولیه، احتمال می‌رود که آتش سوزی از شیروانی کلیسا شروع شده باشد و در فاصله زمانی کوتاهی آتش از سقف ساختمان به چراغ‌های چوبی قابل اشتعال که قدمت آن‌ها به قرن ۱۲ بر می‌گردد به سایر قسمت‌های ساختمان منتقل شده است.

بازسازی گسترده کلیسای نوتردام در حال انجام شدن بوده است که به گفته برخی از کارشناسان آتش سوزی به دلیل سهل انگاری یا نقص الکترونیکی در بازسازی ارتباط داشته است.

رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون در نخستین ساعات وقوع آتش سوزی از بازسازی کلیسای جامع خبر داد. این در حالی است که کار بازسازی این بنای تاریخی چندین سال به طول می‌انجامد و میلیون‌ها یورو هزینه برای دولت مکرون به جای خواهد گذاشت. 


انتهای پیام/

نظر شما