شناسهٔ خبر: 32460142 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ضرورت تحرک فيزيکي براي پشت ميزنشين ها

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - مطالعات نشان مي دهد کارمنداني که براي مدت طولاني پشت ميز مي نشينند مي توانند تنها با روزي 20 دقيقه ورزش، خطرات ناشي از نشستن زياد را از سلامت خود دور نمايند.
به گزارش خبرگزاري آريا از مهر، محققان با مدل سازي آماري فعاليت فيزيکي و نشستن در برابر گزارش مرگ حدود 150 هزار شرکت کننده 45 سال به بالا دريافتند فعاليت فيزيکي زياد، براي افرادي که مدت طولاني مي‌نشينند مهم است.
«امانوئل استاماکيس»، سرپرست تيم تحقيق از دانشگاه سيدني، در اين باره مي‌گويد: «کاهش مدت زمان نشستن مي‌تواند شروع خوبي باشد اما کافي نيست.»
وي در ادامه مي‌افزايد: «مطالعه ما نشان مي‌دهد مدت زمان نشستن با مرگ زودهنگام به هر دليلي و مرگ ناشي از بيماري قلبي - عروقي در گروه‌هاي با حداقل ميزان تحرک جسمي مرتبط است. منظور از حداقل فعاليت جسمي، تحرک کمتر از 150 دقيقه در هفته در قالب فعاليت فيزيکي متوسط تا شديد است.»
به گفته وي، «به عنوان مثال، افرادي که بي تحرک هستند و بيش از 8 ساعت در روز مي‌نشينند در مقايسه با افرادي که حداقل يک ساعت در روز فعاليت فيزيکي داشته و کمتر از 4 ساعت در روز مي‌نشينند 107 درصد بيشتر با ريسک مرگ ناشي از بيماري قلبي-عروقي مواجه هستند.»
ورزش کردن شيوه خوبي براي تحرک داشتن است، اما تنها روش نيست.
به گفته محققان، پياده روي سريع، بالارفتن از پله‌ها و دوچرخه سواري مي‌توانند برخي از فرصت‌هاي روزانه ما براي تحرک داشتن باشند.

نظر شما