شناسهٔ خبر: 32459720 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

دوران فرماندهی سردار سلامی قطعا دوره شکست دشمن خواهد بود

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در این دوره که شاهد عصبانیت آمریکا و دور جدیدی از توطئه ها و تحریم ها از طرف آنها هستیم ، سپاه می تواند نقش اساسی در خنثی کردن آنها داشته باشد و دوران فرماندهی سردار سلامی قطعا دوره شکست دشمن خواهد بود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح طی سخنانی در مراسم تودیع و معارفه فرمانده کل سپاه که  امروز(چهارشنبه) در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد، اظهار داشت: سپاه به عنوان مهمترین سازمان بعد از انقلاب مسئولیت های خطیر و حساسی در دفاع، امنیت و پاسداری از انقلاب را بر عهده دارد.
 
فرمانده جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  معارفه شد
 
وی افزود: در تعریف جایگاه سپاه همین بس که امام فرمودند " اگر سپاه نبود کشور هم نبود". سپاه از بدو تولد که موسسان آن از مبارزان رژیم ستم شاهی بودند نقش بی بدیلی در حفظ انقلاب داشته و تاریخ سپاه با تاریخ رشد و بلوغ نظام عجین شده است.

 سرلشکر باقری ادامه داد: نقش سپاه در تثبیت نظام و ارتقاء بازدارندگی جمهوری اسلامی و دورانی که تهدیدات امریکا توسعه یافته و همچنین شکل دهی به قرارگاه های امنیتی در برخی استان های کشور و توسعه و سازندگی کشور و شکل دهی به محور مقاومت و کشاندن اسرائیل از آرزوی نیل تا فرات به جایی که امروز نگران بقای خود شده، از نقاط درخشان کارنامه سپاه است.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه خدمات سپاه در تعمیق انقلاب اسلامی در داخل کشور قابل توجه است، گفت: بسیاری از فعالیت های فرهنگی در کشور با مسئولیت بسیج و سپاه در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: بدیهی است که آمریکا از سپاه عصبانی باشد و اوج این عصبانیت خود را ، با تروریست اعلام کردن سپاه نشان دهد. جنایتکارانی که خود پشتیبانی مالی و تسلیحاتی از تروریست ها انجام می دهند، سپاه را تروریست اعلام می کنند و البته از دشمن بجز این انتظار نمی رود.

سرلشکر باقری با تاکید بر اینکه عصبانیت دشمن از جمهوری اسلامی ادامه دارد، تاکید کرد: اعلام منتفی شدن معافیت برخی کشورها از خرید نفت ایران بخشی دیگر از این عصبانیت است. ملت ایران بعد از گذشت چهل سال به حدی از قدرت رسیده است که بتواند با هر میزان فروش نفت روی پای خود بایستد و این می تواند فرصتی باشد تا ایران بتواند از گرفتاری وابستگی به نفت رها شود. البته آمریکا تقاص دشمنی های خود را در وقت مقتضی پس خواهد داد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به دوران فرماندهی سردار جعفری در سپاه گفت: دوران فرماندهی سرلشکر جعفری دوران درخشانی برای سپاه بود و سپاه همواره در مسیر رشد و ارتقاء بوده و دوران مسئولیتی سردار جعفری نشانگر اقدامات بسیار اساسی در سپاه است که از جمله مهمترین آن می توان به تشکیل سپاه های استانی، طرح تحول سپاه، توجه خاص به مسائل فرهنگی و رشد محور مقاومت و پشتیبانی از نیروی قدس اشاره کرد.

وی افزود: محور مقاومتی که امروز تروریسم را سرکوب کرده است، تفاوت اساسی با دوران قبل از ایشان دارد.

سردار باقری در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به ویژگی های سردار سلامی فرمانده جدید، خاطرنشان کرد: سردار سلامی از هنگام ورود به سپاه در جبهه مستقر شد و مسئولیت های سنگین عملیاتی را بر عهده داشت. بعد از جنگ هم در مسئولیت های مختلف خود در سپاه خوش درخشید، لذا ایشان فرماندهی لایق و توانا برای سپاه است.

وی ایمان، شجاعت، پای کار بودن و اخلاق خوب را از دیگر ویژگی های سردار سلامی برشمرد و عنوان کرد: دوران فرماندهی سردار سلامی با دوران حساسی در تاریخ انقلاب همزمان شده و در این دوره شاهد عصبانیت آمریکا و دور جدیدی از توطئه ها و تحریم های دشمن هستیم که سپاه می تواند نقش اساسی در خنثی کردن آنها داشته باشد و دوران سردار سلامی قطعا دوره شکست دشمن خواهد بود.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پایان گفت: وحدت و همدلی ارتش و سپاه از اتفاقات ارزشمند چند وقت اخیر است و این دو نهاد در کنار هم بعنوان دو بازوی قدرتمند انقلاب برای پیشبرد آن و دفع تهدیدات هستند. 
 
 
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم با بیان اینکه سردار جعفری شخصیتی است که به ما شجاعت و تغییر آموخت، گفت: دوران وی دوران طلایی و باشکوه سپاه است.

 سرلشکر حسین سلامی فرمانده جدید سپاه صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه فرمانده سپاه طی سخنانی اظهار داشت: ما امروز یک فرمانده ماندگار و بزرگ را بدرقه می‌کنیم، سردار جعفری محصول چهل سال جهاد است که پرچم را یک لحظه از دست خود بر زمین نگذاشته است، شخصیتی که به ما شجاعت و تغییر آموخت، پرهیز از تجملات و ریزبینی و دقت از خصوصیات برجسته اوست که باید در سپاه امتداد پیدا کند، دوران سردار جعفری دوران طلایی و باشکوه سپاه است.

وی ادامه داد: نیروی قدس ما با فرمانده دلاور ‌‌ و رشیدش کوه‌ها ‌و دشت‌های زیادی را پشت سرگذاشت تا در شرق مدیترانه بر سلطه آمریکا پایان دهد و تا دریای سرخ پیش رفتند و بلاد اسلامی را تبدیل به سرزمین جهاد کردند.
فرمانده کل سپاه تصریح کرد: مرزهای ما به قدرت نیروی زمینی تامین شد و رزمندگان آن از صخره‌های سترگ بالا رفتند تا دژها را بر فراز مرزها برافرازند.

سردار سلامی اظهار داشت: نیروهای هوافضای ما دل زمین را شکافتند و‌شهرهای موشکی را پدید آوردند و موشکهای آنها با شکافتن دل آسمان بر سر دشمنان اسلام فرود آمدند.
 
نیروی دریایی ما نیز دست متجاوزان آمریکایی را بست و شکوه یک امپراطوری را شکست،‌ بسیج نیز زیبایی با مردم بودن را به ما چشاند و امروز سپاه در اوج محبوبیت و قدرت و شکوه و اقتدار به راه خود ادامه می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه سپاه ریشه در عاشورا دارد، گفت: پاسداران ما همان روح و احساس را با خود به همراه آورده‌اند، حقیقت سپاه گوهر معنوی آن است که باید بتوانیم آن را در جان این نهاد زنده نگهداریم.
 
سردار سلامی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: ما در گام دوم انقلاب باید حاکمیت اسلام را به تمدن تبدیل کنیم و سپاه باید ظرفیت نقش آفرینی در گام دوم انقلاب را در خود ایجاد کند، ما باید قلمرو اقتدارمان را از منطقه به جهان گسترش دهیم تا نقطه امنی برای دشمن در سراسر جهان وجود نداشته باشد. 
 
در این مراسم سردار سلامی فرمانده کل سپاه، سردار جعفری فرمانده قرارگاه بقیه الله، سردار شیرازی رئیس دفتر نظامی رهبر انقلاب، محمد باقر قالیباف، فرماندهان نیروهای دریایی، زمینی و هوا فضای سپاه، امیر سرلشکر حسنی سعدی جانشین قرارگاه خاتم الانبیا، امیر دادرس جانشین کل ارتش و جمع دیگری از فرماندهان نظامی حضور داشتند.
 

نظر شما