شناسهٔ خبر: 32457935 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ارائه امکانات تحصیلی برای ۱۵ هزار دانش‌آموز بی‌بضاعت آذربایجان‌غربی

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی گفت: در راستای کمک به تامین هزینه‌های تحصیلی، ۱۵ هزار دانش‌آموز تحت حمایت آذربایجان‌غربی در سال تحصیلی جاری از کمیته امداد استان تسهیلات حمایتی دریافت کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

عزیز سهندی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار کرد: در راستای کمک به تامین هزینه‌های تحصیلی، ۱۵ هزار دانش‌آموز تحت حمایت استان در سال تحصیلی جاری از کمیته امداد آذربایجان‌غربی تسهیلات حمایتی دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری، چهار میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و مشارکت خیران در جشن عاطفه‌ها و همچنین اعتبارات استانداری به دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان‌غربی مساعدت بلاعوض صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی افزود: تامین چهار هزار و ۵۰۰ بسته فرهنگی و آموزشی برای دانش‌آموزان مناطق محروم استان، تامین یک‌هزار و ۳۰۰ بسته فرهنگی برای دانش‌آموزان یتیم، انجام مشاوره‌های تحصیلی به دانش‌آموزان تحت حمایت، مساعدت خوابگاه‌های شبانه‌روزی برای دانش‌آموزان تحت حمایت، ارجاع دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده به حوزه اشتغال و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به این دسته از دانش‌آموزان از سایر اقدامات حمایتی کمیته امداد استان محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کمیته امداد آذربایجان‌غربی برای تامین هزینه‌های آموزشی یک‌هزار و ۶۱۵ دانشجوی تحت حمایت در سال تحصیلی جاری، یک میلیارد و ۳۵۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

سهندی تاکید کرد: تعداد زیادی از این دانشجویان تحت حمایت جزو نخبگان و استعداد‌های برتر استان بوده و بدون تردید این جوانان، آینده‌سازان جامعه اسلامی محسوب می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت، عنوان کرد: کمیته امداد آذربایجان‌غربی اهتمام ویژه‌ای در حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند داشته و این نهاد در نظر دارد پس از اتمام تحصیل، با اشتغال‌زایی برای این جوانان تحصیل کرده، خانوارهای تحت حمایت را توانمند سازد.

انتهای پیام/۱۰۰۰/ پ

نظر شما