شناسهٔ خبر: 32457932 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

منفرد وبر: در صورت عهده‌داری ریاست کمیسیون "اف‌بی‌آی" اروپایی تاسیس می‌کنم

R31356/P/S8,89/CT10 / R31356/P36461/S8,89/CT10

نامزد احزاب متحد مسیحی در انتخابات پارلمان اروپایی برای عهده داری ریاست کمیسیون آینده اروپایی در معرفی برنامه های خود از تصمیماتش برای تشکیل "اف بی آی" اروپایی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "منفرد وبر"، رئیس فراکسیون حزب مردم پارلمان اروپا و نامزد احزاب متحد مسیحی در انتخابت پارلمانی اروپا که شانس بالایی برای تصاحب سمت ریاست آینده کمیسیون اروپایی را دارد به بیان برنامه های خود در صورت موفقیت در این انتخابات پرداخته و تصریح کرد که با 12 وعده در انتخابت اروپایی شرکت خواهد کرد.

منفرد وبر تصمیم دارد 10 هزار حمایت کننده مرزی از اروپا را تا سال 2020 بر سر کار آورد و یوروپل، پلیس اروپا را به یک اف بی آی اروپایی تبدیل کرده و مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را متوقف کند. در ضمن وی وعده ایجاد 5 میلیون جایگاه شغلی جدید را داده است.

بر اساس برنامه هایی که منفرد وبر ارائه داده و برخی خبرگزاری های غربی به آن پرداخته اند این سیاستمدار حزب سوسیال مسیحی می خواهد گارد ساحلی و مرزی اتحادیه اروپا را خیلی سریع تر از برنامه های از قبل تعیین شده گسترش دهد. وی تصمیم دارد فرانتکس ( آژانس حمایت از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا)  را تا سال 2022 با حداقل 10 هزار نیروی اضافی و تکنولوژی های مدرن از جمله هواپیماهای بدون سرنشین تجهیز کند. تصمیمات قبلی اتحادیه اروپا تجهیز 10 هزار نیرو تا سال 2027 برای این آژانس اروپایی را مد نظر قرار داده بود.

وبر همچنین می خواهد در چارچوب یک اف بی آی اروپایی همه اطلاعات درباره جنایتکاران و افراط گرایان را گرد آوری کند. به گفته وی نیروهای پلیس ملی باید امکانات بهتری برای خنثی کردن حملات تروریستی و مبارزه با جرایم سازمان یافته دریافت کنند.

وبر همچنین با عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا مخالفت کرده و به جای آن شراکت با این کشور را پیشنهاد می دهد. وی در برنامه های خود برای دوران ریاست بر کمیسیون اروپایی اظهار داشته که به مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا خاتمه خواهد داد. به گفته وی ترکیه خود را از ارزش های اروپایی دور می کند و عضویت این کشور در اتحادیه اروپا هیچ گزینه ای نیست.

نامزد ریاست کمیسیون اروپایی همچنین تاکید کرد که به منظور حمایت از حاکمیت قانون می خواهد یک ابزار موثر و جدید خلق کند. به گفته وی تنها یک تشکل مستقل و شفاف که در برابر فشارهای سیاسی حمایت می شود و همه کشورهای عضو را به صورت برابر مورد ارزیابی قرار می دهد می تواند اطمینان حاصل کند که در اتحادیه ما ارزش هایی از جمله استقلال قوه قضائیه و مبارزه با فساد حفظ می شود.

لز جمله برنامه های دیگر وبر تنظیم یک برنامه جامع اروپایی برای مبارزه با سرطان و توسعه برنامه هایی برای حمایت از خانواده های جوان است.

وی همچنین می خواهد پتانسیل های شغلی در اروپا را با چهار ستون نوآوری، زیر ساخت ها، تجارت و اقتصاد بازار اجتماعی تقویت کند. وی در این باره گفته است که هدف من این است که در سال های آینده و در تمام اتحادیه اروپا پنج میلیون جایگاه کاری جدید خلق کنم.

وی همچنین می خواهد به عنوان رئیس کمیسیون اروپایی بخصوص اطمینان حاصل کند که اتحادیه اروپا از طریق توافقات خود در زمینه تجارت یک ممنوعیت جهانی علیه مسئله کار کودکان ایجاد کند.

منفرد وبر همچنین با اجرایی کردن پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 مخالفت کرده و اجرایی شدن آن را به نفع اروپا ندانسته است.

 پروژه گازی "نورد استریم "2 یک پروژه مشترک بین شرکت های روسی و اروپایی است که به رهبری شرکت گازپروم روسیه انجام می شود. این پروژه مدت طولانی است که به خاری در چشم آمریکا تبدیل شده است چرا که واشنگتن می خواهد گاز مایع خود را به اروپا بفروشد و این پروژه مانعی بر سر راه این مبادله تجاری است.

""نورد استریم2" جریان انتقال گاز روسیه از جنوب سنت پترزبورگ تا سواحل آلمان از مسیر دریای بالتیک است. این پروژه در صورت تکمیل می‌تواند سالانه 55 میلیارد مترمکعب گاز را به اروپا ارسال کند که در مجموع "نورد استریم" و "نورد استریم2" سالانه 110 میلیارد مترمکعب گاز را به اروپا صادر می‌کند.

 جریان نورد استریم از اوکراین عبور نمی‌کند و این از موضوعاتی است که ایالات متحده و برخی کشورهای اروپایی بسیار بر آن تأکید می‌کنند. این کشورها می‌گویند که روسیه تلاش می‌کند تا با تکمیل پروژه نورد استریم، درآمد اوکراین از این بخش را کاهش دهد، چراکه بخش عمده درآمد اوکراین، از خطوط انتقال گاز روسیه به اروپا تأمین می‌شود.

طول خط لوله نورد استریم حدود 1200 کیلومتر است که تاکنون 370 کیلومتر آن کار گذاشته شده است که در واقع درصد قابل توجهی از پروژه انجام شده است. البته در طراحی نورد استریم ابزارهای انتقال دیگری وجود دارد که پروژه را تکمیل می‌کند. با این حال 49 درصد سهام این پروژه در اختیار اروپاییان است و آنها منافع مهمی را در این خصوص طراحی کرده‌اند که این بر به‌هم‌پیوستگی منافع روسیه و کشورهای اروپایی درگیر در این پروژه می‌افزاید.

منفرد وبر اعلام کرده است که در صورت موفقیت در انتخابات اروپایی و تصاحب ریاست کمیسیون اتحادیه اروپا می خواهد ساخت پروژه نورد استریم 2 را متوقف کند. وی در این باره گفته است که من مخالف این پروژه هستم. این به نفع اتحادیه اروپا نیست.

وبر در حال حاضر نامزد قدرتمندترین فراکسیون اروپایی برای سمت ریاست کمیسیون است و شانس خوبی برای عهده داری این سمت دارد.

وی اعلام کرده است که در نقش ریاست کمیسیون اروپایی همه ابزار قانونی ممکن برای جلوگیری از تداوم پروژه نورد استریم 2 را به کار خواهد برد. به این ترتیب وبر با موضع دولت آلمان که حامی پیشبرد این پروژه گازی است مخالفت کرده است. آمریکا و فرانسه هم از مخالفان سرسخت این پروژه گازی هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما