شناسهٔ خبر: 32457908 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

دانشجو گزارش می‌دهد

جسدی که در گرو سند خانه از بیمارستان نمازی شیراز ترخیص شد!/ اظهار بی‌اطلاعی رئیس بیمارستان از ماجرا

برای اینکه جسد پدرشان را از بیمارستان تحویل بگیرند مجبور شدند سند خانه‌شان را به جای بدهی در بیمارستان گرو بگذارند و هنوز هم نتوانسته‌اند بعد از چندین ماه هزینه‌ها را پرداخت کنند.

صاحب‌خبر -

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پدرش چند روز پیش بدلیل بیماری درگذشت، در بیمارستان نمازی شیراز...،

چون پول نداشتند تا جسد پدرشان را ترخیص کنند، بیمارستان جسد را چند روزی نگه داشت، بعد به جای پول، سند خانه اشان را گرفت و جسد را تحویل داد...

خانه آن‌ها در یکی از مناطق شیراز است، البته خانه‌ای که کمتر به خانه شبیه است، بیشتر بیغوله است؛ اما این قوانین ضد انسانیست که اجازه می‌دهد بیمارستان به همین چند متر بیغوله هم طمع کند...

مادرشان هم بیماری «ام اس» داشت، که پس از طی کردن دوران سخت بیماری درهمین بیمارستان نمازی بستری شد، روزانه با بدبختی هزینه درمان مادرش را جور می کرد که متاسفانه خبر رسید مادرشان هم در همین بیمارستان نمازی فوت کرده...

آن‌ها سه فرزند بودند، یک دختر و دو پسر. یکی از برادران برای یافتن کار به عسلویه رفت که با فوت پدر ومادر به شهر خود برگشت و برادر دیگر همچنان به دنبال کار...
 
در پیرو این جریان یکی از اعضای سابق مجمع عدالت خواه دانشگاه شیراز به دنبال حل مشکل این خانواده شد، او با دلجویی و سرکشی به خانه آن ها شرایط بد اقتصادی این خانواده را در فضای مجازی منتشر کرد و با نوشتن نامه ای به رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از وی خواست تا این موضوع را پیگیری کند.
 
و رئیس دانشگاه از وجود چنین نامه ای اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: اگر این ماجرا صحت داشته باشد، حتما با مسئولان مربوطه برخورد خواهد شد.
 
محمد برادر بزرگ این خانواده می‌گوید: حدودا بهمن ماه بود که پدرم در بیمارستان نمازی به علت بیماری فوت کرد. هزینه نگهداری پدرم به اندازه‌ای بود که توانایی پرداخت آن را نداشتیم.

به گفته وی آن‌ها با مراجعه به رئیس بیمارستان از او می‌خواهند که تخفیفی بدهد که با برخورد تندی مواجه می‌شوند.
 
تیتر فردا/// جسدی که با سند از بیمارستان نمازی شیراز ترخیص شد!/ اظهار بی‌اطلاعی رئیس بیمارستان

محمد می‌گوید: برای اینکه بتوانیم جسد پدرم را از بیمارستان تحویل بگیرم، مجبور شدیم سند خانه مان را به جای بدهی در بیمارستان گرو بگذاریم حال بعد از این مدت و با فوت مادرمان در همان بیمارستان نتوانستیم هزینه‌ها را پرداخت کنیم و سند خانه مان را پس بگیریم.

بنا به گفته یکی از اعضای سابق مجمع عدالت خواه شیراز، ۴ روز جسد شخص متوفی در بیمارستان نمازی نگه داشته شد و در نهایت با اخذ سند خانه شان جسد به آن‌ها تحویل می‌دهند.

وی می‌افزاید: کاری به روند جاری در بیمارستان‌های کشور ندارم؛ اما این روال ترخیص در برابر پول قطعا جابه‌جا مرز‌های انسانیت است.

به گفته اعضای این خانواده داغدار، در بیمارستان به آن‌ها می‌گویند اگر مبلغ را پرداخت نکنید به راحتی خانه را به فروش گذاشته و سهم بیمارستان را برمی‌داریم.
 
 
تیتر فردا/// جسدی که با سند از بیمارستان نمازی شیراز ترخیص شد!/ اظهار بی‌اطلاعی رئیس بیمارستان
 
در این راستا، احمد حسین زاده رئیس بیمارستان نمازی از وقوع چنین اتقافی در بیمارستان اظهار بی اطلاعی کرد و می‌گوید: اگر چنین اتقافی در بیمارستان افتاده است اعضای آن خانواده به بیمارستان مراجعه کنند و به آن‌ها در مورد هزینه پرداخت تخفیف می‌دهیم.

وی می‌افزاید: روزانه چندین مورد پیش می‌آید که توانایی پرداخت هزینه‌ها را ندارند و بیمارستان به آن‌ها تخفیف می‌دهد و بیمارستان در چنین مواردی معمولا برای پرداخت هزینه‌ها چند روزی فرصت می گیرند که با پرداخت چک این فرصت در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود.

حسین زاده در خاتمه می‌گوید: اعضای این خانواده به بیمارستان مراجعه کنند با بررسی وضعیت اقتصادی آن‌ها به افراد خیر معرفی می‌شوند و تا بخش از بدهی آن‌ها را پرداخت کنند و بخش دیگر را هم بیماررستان به آن‌ها تخفیف می‌دهد و همچنین اگر سند خانه شان در این بیمارستان باشد به آن‌ها تحویل می دهیم.
 
تیتر فردا/// جسدی که با سند از بیمارستان نمازی شیراز ترخیص شد!/ اظهار بی‌اطلاعی رئیس بیمارستان
 
بهادری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این رابطه می‌گوید: تا کنون چنین چیزی به ما گزارش نشده است اگر چنین موردی باشد ما حتمی پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: خیلی از مهاجران کشور‌های دیگر که تحت پوشش بیمه نیستند، به بیمارستان مراجعه می کنند؛ اما آن طور نیست که تحت درمان قرار نگیرند و حتی در بعضی مواقع از آنها پولی دریافت نمی شود.

افراد این خانواده با کمک عضو سابق مجمع عدالت خواه دانشگاه شیراز و با اطلاع رسانی در فضای مجازی توانسته اند مبلغی از بدهی به بیمارستان را فراهم کنند و امیدارویم با مساعدت رئیس بیمارستات سند خود را پس بگیرند.

به امید روزی که هیچ بیماری، جز غم بیماری، مشکل دیگری نداشته باشد.

نظر شما