شناسهٔ خبر: 32457868 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

درخواست یک فعال زن از دولت:

هنر بافتنی را احیا کنید

رئیس انجمن بانوان هنرمند اروميه با بیان اینکه دولت هنر بافتنی را باید احیا کند، گفت: انجمن‌ها به تنهایی نمی‌توانند کار کنند بلکه با حمایت میراث فرهنگی می‌شود.

صاحب‌خبر -

شیدا رضایی در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث فرهنگی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره انجمن  بانوان هنرمند شهرستان اروميه اظهار کرد: اعضای این انجمن بیش از 70 نفر عضو دارد و 26 نفر از آن در دو بخش بافتنی و چرم فعال‌تر هستند.

وی درباره مشکلات این انجمن گفت: ارتباط برقرار نکردن با ارگان‌های دیگر بیشترین مشکلات تمامی سمن‌ها به‌خصوص انجمن ما است که فقط در حد آماری و گذاشتن جلسه اتفاق می افتد.

رئیس انجمن بانوان هنرمند شهرستان اروميه بیان کرد: خوشبختانه توانایی تولید بافتنی صادراتی داریم اما متأسفانه بازار آن را نداریم و چه خوب است که مسئولان برای این هنر بازارسازی کنند. این هنر در حد خود شهرستان و برگزاری چند نمایشگاه نمایش دارد در صورتی که می‌توانند مسئولان با برپایی فروشگاه‌های مختلف و سایت آنلاین برای فروش این هنر اقدام کنند.

وی با بیان اینکه هنر بافتنی باید احیا شود، گفت: انجمن‌ها به تنهایی نمی‌توانند کار کنند بلکه با حمایت میراث فرهنگی یا ارگان‌ها دیگر می‌توان از مغفول ماندن و فراموشی این هنر جلوگیری کرد.

رضایی در راهکاری برای احیای آن اظهار کرد: خوشبختانه روستاییان بسیار از آموزش این هنر استقبال می کنند اگر دوره‌هایی را برای روستاییان که مشتاق این هنر هستند بگذارند، بیشتر جواب خواهد داد.

انتهای پیام/4046/

نظر شما