شناسهٔ خبر: 32457635 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس دانشگاه خبر داد

برنامه دانشگاه تهران برای جذب هیئت علمی خارجی

71567

رئیس دانشگاه تهران از برنامه این دانشگاه برای جذب هیئت علمی خارجی در این دانشگاه خبر داد و گفت: در حال حاضر قانون کار در ایران اجازه جذب هیئت علمی خارجی به صورت ثابت و رسمی را به ما نمی‌دهد اما تلاش می‌کنیم تعداد اعضای هیئت علمی به صورت پیمانی داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

دکتر محمود نیلی احمد آبادی در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب به برنامه دانشگاه تهران برای جذب هیئت علمی خارجی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر عضو هیئت علمی در قالب عضو وابسته در دانشگاه تهران وجود دارد اما هنوز هیئت علمی خارجی به صورت ثابت نداریم.

وی در ادامه تصریح کرد: در برنامه داریم که سالیانه تعداد اعضای هیئت علمی خارجی در دانشگاه تهران افزایش یابد و به صورت پیمانی در دانشگاه ارائه خدمت کنند اما طبیعتاً قوانین کار در ایران در این زمینه آسان نیست و قانون کار هنوز اجازه جذب عضو هیئت علمی خارجی و رسمی را نمی‌دهد.

رئیس دانشگاه تهران گفت: اعضای هیئت علمی که به دانشگاه ورود می‌کنند چندین سال به صورت پیمانی مشغول فعالیت هستند، بنابراین لزوماً ضرورتی ندارد این افراد حتماً رسمی باشد چرا که یک فرد در طول عمر کاری خود می‌تواند عضو هیئت علمی پیمانی دانشگاه باقی بماند.

دکتر نیلی در خصوص چالش‌های پیش‌رو برای روابط بین الملل دانشگاه تهران نیز گفت: ما سعی نمودیم ارتباط خود با دنیا را در چارچوب علم تعریف کنیم و این موضوع توسط بسیاری از کشورها درک می‌شود و سعی داریم ضمن حفظ منافع ملی کشور، نگاه سیاسی به مسائل علمی نداشته باشیم و همه کشورهایی که با ما ارتباط دارند نیز این چارچوب را مدنظر قرار دهند.

وی تاکید کرد: تصور می‌کنم با توجه به توانمندی بالای علمی کشور، بسیاری از کشورهای خارجی علاقمند به همکاری با دانشگاه‌های ایران هستند به همین جهت ممکن است در حوزه علمی برای امسال کمترین مشکل را داشته باشیم اگرچه من امیدوارم این مشکل برای سایر حوزه‌های کشور نیز به حداقل برسد.

انتهای پیام

نظر شما