شناسهٔ خبر: 32457622 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

محبت و توجه به همسر و فرزند، زندگی‌ها را بیمه می‌کند/فضای مجازی بلای جان خانواده‌ها

سخنران مذهبی در مراسم جشن اعیاد شعبانیه گفت: محبت عملی و توجه به همسر و فرزندان می‌تواند از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کرده وزندگی‌ها را بیمه می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس در مهریز، جشن اعیاد شعبانیه به همت حوزه مقاومت حضرت زینب (س) شهرستان مهریز و با حضور خواهران پایگاه‌های مختلف بسیج در بیت الحسین(ع) این شهرستان برگزار شد.

سخنران این مراسم، حجت‌الاسلام ابوالقاسم دهقان چناری با اشاره به معضلاتی که خانواده‌های امروز با آن دست‌به‌گریبان هستند گفت: تربیت فرزند یکی از مهم‌ترین وظیفه زنان است که متأسفانه در برخی از خانواده‌ها مغفول مانده است و از سویی دیگر محبت بیش‌ازاندازه باعث شده است کودکان بی‌خاصیت و بی‌ادب شوند و بعدها که بزرگ‌تر شدند در جامعه دچار مشکلات ارتباطی بسیاری شوند.

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: برخی از مادران برای فرزندان خود به دنبال همسرانی مؤمن و اجتماعی و تمام‌عیار هستند. این افراد باید ابتدا این خصوصیات را در فرزندان خود بپرورانند بعدازآن به دنبال همسر مناسب برای فرزندان خود باشند؛ زیرا دختر یا پسری که با آموزه‌های دینی مأنوس نباشد و آداب معاشرت همسران را نداند به‌زودی این ازدواج به طلاق منجر می‌شود و دو خانواده را دچار تشنج و تیره‌روزی می‌کنند.

وی هم‌چنین احترام مداوم بین اعضای خانواده را ضروری و راهگشا دانست و تأکید کرد: برخی در حضور مهمانان با همسر و فرزندان خود با احترام برخورد می‌کنند و یکدیگر را با اسم‌های زیبا صدا می‌زنند درحالی‌که باید این شرایط همواره در خانواده حاکم باشد تا عشق و علاقه زوجین و فرزندان آنان تقویت شود و از بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها جلوگیری شود.

دهقان چناری افزود: امروز بسیاری، برای مردم خود را به‌زحمت می‌اندازند و خانه و ماشین خود را به خاطر مردم عوض می‌کنند. طرز پوشش و آداب معاشرت آن‌ها فقط برای خوشایند مردم است اما در حریم خصوصی و در محیط خانه خود را برای همسر آراسته نمی‌کنند و با کودکان خود تحکم‌آمیز برخورد می‌کنند.

نویسنده و محقق یزدی هم‌چنین به اهمیت توجه به خانواده را گوشزد کرد و گفت: رؤیاپردازی و چشم‌چرانی مردان به خانواده ضربه وارد می‌کند. مردی که به همسرش توجه نکند به‌زودی متوجه تغییراتی در زندگی خود می‌شود. حضرت نبی مکرم اسلام فرمودند: کسی که در کنار همسرش بنشیند و با او حرف بزند، ثواب اعتکاف در کنار خانه خدا را کسب کرده است. اگر مردی به همسر خود توجه نکند به‌تدریج همسرش محبت و توجه را در بیرون از خانه و یا در فضای مجازی جستجو می‌کند.

وی اذعان کرد: طی بررسی‌های انجام‌شده، میانگین مصاحبت و هم‌نشینی زوج‌های ایرانی در ۲۴ ساعت شبانه‌روز، کمتر از نیم ساعت است و این دلایل زیادی دارد. عمده‌ترین مشکل نیز فضای مجازی و اعتیاد به استفاده از گوشی همراه است که باعث شده است زن یا مرد خانواده تا پاسی از شب در این فضا گشت‌وگذار کرده و از افراد خانواده و اطرافیان غافل شود.

این کارشناس فضای مجازی افزود: برخی از خانواده‌ها مجازی است شده‌اند و یکدیگر را نمی‌بینند و باهم صحبت نمی‌کنند و در همین شرایط ممکن است مادر یا دختر خانواده پی هم‌صحبت یا مشاور در فضای مجازی می‌گردد و ممکن است دچار رابطه با مرد نامحرم شود.

دهقان چناری اضافه کرد: محبت عملی بیش از محبت کلامی اهمیت دارد؛ زیرا خانواده را بیمه می‌کند. مردها باید یاد بگیرند به همسران خود و به فرزندان خود عملاً محبت کنند و به آن‌ها عشق و علاقه خود را نشان دهند. فرزندان پسر خود را نیز حتی در دوره نوجوانی ببوسند و احترام کنند.

 دختران نیز باوجود امکانات زیاد به توجه نیاز دارند. اگر هم‌صحبت و مشاور نداشته باشند و در فضای خانه، دوست و رابطه امنی برای آن‌ها وجود نداشته باشد تا خوب و بد را بیاموزند، قطعاً آن‌ها به سمت کسی دیگری در خارج از خانه کشیده می‌شوند.

گفتنی است؛ مولودی‌خوانی و اهداء جوایز مسابقه وصیت‌نامه شهدای برادر شهرستان مهریز از دیگر بخش‌های این مراسم نورانی و معنوی بود.

انتهای پیام/۹۰۰۲۸

نظر شما