شناسهٔ خبر: 32457562 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

لالیگا

آلاوس ۰-۲ بارسلونا؛ عکس آبی و اناری‌ها روی جام

بارسلونا در دیداری خارج از خانه مقابل آلاوس به پیروزی ۲-۰ رسید و یک گام دیگر به قهرمانی در رقابت‌های این فصل لالیگا نزدیک شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو،‌ در شبی که ارنستو والورده به چند بازیکن اصلی تیمش استراحت داده بود، بارسا مقابل میزبانش چندان به دردسر نیفتاد و در نهایت توانست به سه امتیاز این دیدار خارج از خانه برسد.

در نیمه اول این دیدار توپی از خط دروازه ها عبور نکرد اما در نیمه دوم، کارلس آلنیا و لوئیس سوارز، در فاصله 6 دقیقه، دو بار دروازه حریف را باز کردند تا بارسا با خیال راحت در انتظار دیدار هفته آینده مقابل لیورپول در لیگ قهرمانان باشد.

بارسا اکنون برای قهرمانی تنها به یک پیروزی دیگر نیاز دارد اما اگر اتلتیکو مادرید، تیم دوم جدول، در دیدار فردا شب مقابل والنسیا شکست بخورد، قهرمانی آبی و اناری ها زودتر قطعی خواهد شد. این هشتمین قهرمانی باشگاه کاتالانی در 11 سال اخیر در لالیگا خواهد بود.

بارسا بازی را بهتر آغاز کرد و سوارز و فیلیپ کوتینیو در همان دقایق ابتدایی صاحب موقعیت شدند اما ضربات آنها راهی به چهارچوب دروازه آلاوس پیدا نکرد. سوارز روی پاس عثمان دمبله صاحب یک موقعیت خوب دیگر هم شد اما فرناندو پاچکو، دروازه بان میزبان، با پا توپ را دفع کرد.

چند دقیقه بعد، روی ارسال دمبله، این آرتورو ویدال بود که ضربه سر را قبل از جرارد پیکه زد اما او نیز نتوانست دروازه باز کند.

بعد از اینکه نیمه اول بدون گل به پایان رسید، بارسا در ابتدای نیمه دوم، سرانجام توانست قبل دروازه آلاوس را باز کند. در دقیقه 54 بود که روی حرکت خوب سرخی روبرتو، آلنیا صاحب موقعیت شد و با یک ضربه پای چپ دقیق، آلنیا را مغلوب کرد.

تیم میزبان هنوز از شوک این گل خارج نشده بود که گل دوم را روی یک اتفاق عجیب دریافت کرد. بعد از اینکه گل پیکه به دلیل آفساید پذیرفته نشد، داور بعد از استفاده از VAR، به دلیل برخورد توپ به دست توماس پینیا، یک ضربه پنالتی به سود بارسا اعلام کرد. سوارز پشت ضربه ایستاد و علی رغم اینکه پاچکو جهت ضربه را تشخیص داد، اما اختلاف به دو گل افزایش پیدا کرد.

علی رغم برتری دو گله، والورده ترجیح داد ریسک نکند و مسی را در ادامه به زمین فرستاد. او و ویدال در دقایق پایانی هر یک موقعیت های خوبی برای گلزنی داشتند اما نتوانستند از آنها استفاده کنند و در نهایت بازی با همان دو گل به سود بارسا به پایان رسید.

نظر شما