شناسهٔ خبر: 32457072 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

درخشش کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در مسابقات جهانی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت:کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در مسابقات جهانی درخشیدند.

صاحب‌خبر -
جواد زاهدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: شیما شفایی ۱۳ ساله از مرکز فرهنگی هنری کانون مهاباد و آیدا پروانه نیز ۱۳ ساله عضو مرکز فرهنگی هنری پیرانشهر هر دونفر دیپلم افتخار نوزدهمین نمایشگاه دوسالانه بین المللی نقاشی کودکان کاناگاوا کشور ژاپن را از آن خود کردند.
 
زاهدی افزود: مسابقه مذکور که با موضوع " آزاد " برگزار شد، تعداد ۲۴ هزار و ۵۷۲ اثر از ۸۷ کشور جهان در این نمایشگاه شرکت کردند که در پایان ۴ نفر از اعضای مراکز فرهنگی و هنری کانون کشور موفق به کسب دیپلم افتخار این مسابقه شدند که ۲ اثر از این ۴ اثر متعلق به اعضای کانون آذربایجان غربی است.
 
وی گفت: تعداد ۵۲ اثر از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور به این دوره از مسابقه ارسال شده بود.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: همچنین در مسابقه بین‌المللی نقاشی و پوستر بنیاد صلح و همکاری اسپانیا، نگاه رنگارنگ دختر ۶ ساله ارومیه‌ای به " ستاره ها، آینده دنیا " جایزه اول را از آن خود کرد.
 
زاهدی اضافه کرد: این مسابقه که با همکاری دفتر امور فضایی سازمان ملل متحد (یونوسا) برگزار شد تلاش داشت آگاهی نسل جدید را در مورد موضوع‌های اجتماعی پیرامون طبیعت جهان با کمک آموزش بالا ببرد در همین راستا مسابقه‌ای با موضوع «به ستاره‌ها، آینده‌ی دنیا نگاه کنید» برگزار شد.
 
وی ادامه داد: با اعلام نتایج سانا صدقی عضو مرکز شماره دو کانون ارومیه جایزه اول این رقابت بین‌المللی را در بخش نقاشی شامل جایزه نقدی و تقدیرنامه نماینده سازمان ملل متحد و دیپلم افتخار را کسب کرد.
 
زاهدی افزود: علاوه بر این موفقیت، ۴ عضو دیگر کانون نیز از استان‌آذربایجان غربی برنده این رقابت بزرگ بین‌المللی شدند که «هاجر شفی زاده» و «فاطمه حسینی» هر دو ۱۴ ساله از مرکز فرهنگی هنری کانون قره‌ضیاالدین دیپلم افتخار مشترک در بخش نقاشی دیواری و تقدیرنامه نماینده سازمان ملل متحد را کسب کردند.
 
همچنین «ثریا پسوه‌ای» و «دیلان قهرمان‌پور» هر دو ۱۵ ساله از مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون مهاباد دیپلم افتخار مشترک در بخش نقاشی دیواری و تقدیرنامه نماینده سازمان ملل متحد را از آن خود کردند.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اضافه کرد: در مسابقه بین‌المللی نقاشی و پوستر بنیاد صلح و همکاری اسپانیا، ۳ هزار و ۵۰۲ اثر از ۳۴ کشور جهان شرکت داده شد که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور ۲۳۴ اثر با موضوع نقاشی، پوستر و نقاشی دیواری از اعضای خود را به این مسابقه بین‌المللی هنری در اسپانیا ارسال کرده بود.
 
 ۲۶ اثر از اعضای مراکز کانون استان در ۳ بخش نقاشی، پوستر و نقاشی دیواری به دبیرخانه مسابقه ارسال شد که با اعلام نتایج داوری از مجموع این تعداد ۳ اثر از اعضای کانون آذربایجان غربی در میان آثار برگزیده به چشم می‌خورد. هشت نفر از اعضای مراکز کانون کشور موفق به افتخار آفرینی در این رقابت شدند که ۵ نفر از این تعداد از اعضای مراکز کانون استان آذربایجان غربی می‌باشند.
 
انتهای پیام/م
 

کسب دیپلم افتخار توسط اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی

 

نظر شما