شناسهٔ خبر: 32456461 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سفر دریایی به کیش در روز چهارشنبه انجام نمی‌شود

مدیر اداره بنادر و دریانوردی کیش از تعطیلی سفر دریایی به کیش در روز چهارشنبه خبر داد و گفت: بازگشایی مجدد این مسیرها و از سرگیری ترددهای دریایی، منوط به احراز شرایط مساعد جوی خواهد بود.

صاحب‌خبر -

احمد شهریاری شامگاه سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار فارس در کیش ظهار داشت: با توجه به فعال شدن سامانه ناپایداری جوی در خلیج فارس و بروز طوفان دریایی طی ۲۴ ساعت شبانه روز چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۹۸، فعالیت تمامی شناورهای مسافری و حمل خودرو در مسیر دریایی کیش به بنادر چارک، آفتاب و بالعکس، تعطیل اعلام می‌شود.

وی در ادامه افزود: بازگشایی مجدد این مسیرها و از سرگیری ترددهای دریایی، منوط به احراز شرایط مساعد جوی خواهد بود. 

گفتنی است، با توجه به وزش باد شدید و متلاطم شدن دریا در محدوده دریایی قشم، از ساعت ۲۰ امشب (سه شنبه، سوم اردیبهشت) تردد شناورهای مسافری در بندر شهید ذاکری به مقصد بندر شهید حقانی و بندرگاه هرمز، متوقف شده و در حال حاضر، بنادر لافت و پل در حال ارائه خدمات به هموطنان عزیز برای سفر در مسیر دریایی بین سرزمین اصلی و جزیره قشم با استفاده ار شناورهای لندینگ کرافت هستند.

به گفته رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم، در این مسیر دریایی ۴۰ فروند شناور لندینگ کرافت با ظرفیت ترابری درجای یک‌هزار و 600 دستگاه خودرو فعالیت دارند تا مسافران دریایی را در شرایط طوفانی از جزیره عجایب هفتگانه به سرزمین اصلی منتقل کرده و یا آن‌ها را از سرزمین اصلی به جزیره قشم ترابری کنند و تا رسیدن به شرایط مناسب جوی برای بازگشایی مجدد بندر شهید ذاکری، پایش دریا نیز توسط شناور ناجی در محدوده دریایی بین قشم و بندرعباس، ادامه خواهد داشت. 

همچنین حمیدرضا محمدحسینی مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر نیز در گفت و گویی از متوقف شدن فعالیت بندر شهید حقانی-شهید ذاکری قشم- هرمز در مرکز استان هرمزگان خبر داده و گفته به علت پایش‌های صورت‌گرفته، امکان سفر ایمن دریایی در این مسیرهای سه‌گانه از هم اکنون تا اطلاع ثانوی فراهم نیست و در صورت مساعد شدن وضعیت جوی دریا و بازگشایی بنادر مسافری، از سر گیری فعالیت شناورها در این بنادر اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گفته محمدحسینی، هموطنان برای اطلاع از شرایط لحظه‌ای وضعیت سفرهای دریایی در بندر شهید حقانی بندرعباس با سامانه تلفن گویای ۳۱۱۱ (از طریق تلفن ثابت و همراه اول) و ۰۷۶۳۱۱۱ (ایرانسل و سایر اپراتورها) تماس بگیرند.

انتهای پیام/88037/

نظر شما