شناسهٔ خبر: 32456193 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

اختلاف دموکرات‌ها بر سر طرح استیضاح ترامپ

شماری از نمایندگان دموکرات که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوی از این حزب هستند بر سر استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده اختلاف پیدا کردند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اختلاف دموکرات‌ها بر سر طرح استیضاح ترامپشماری از نمایندگان دموکرات که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوی از این حزب هستند بر سر استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده اختلاف پیدا کردند.

سه نامزد آینده انتخابات ۲۰۲۰ از حزب دموکرات، روز دوشنبه و در واکنش به گزارش رابرت مولر، پیرامون دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، از پاسخ دادن به پرسش خبرنگاران درباره احتمال استیضاح ترامپ طفره رفتند

الیزابت وارن آشکارا خواستار استیضاح ترامپ شده است

از سوی دیگر کامالا هریس، سناتور کالیفرنیا گفت کنگره باید «به سوی استیضاح گام بردارد» اما همزمان گفت معتقد است این تلاش «احتمالا ناکام خواهد ماند.»

فقط الیزابت وارن سناتور ماساچوست بود که آشکارا خواستار تلاش کنگره برای برکنار کردن ترامپ شد. وی گفت: «اگر هر انسان دیگری در این کشور کارهایی را کرده بود که در گزارش مولر ثبت شده، آن فرد قطعا دستگیر و زندانی می‌شد.»

گزارشی مولر که روز سه‌شنبه منتشر شد، تلاش ترامپ را برای توقف بررسی مداخله روسیه در انتخابات آمریکا نشان می‌دهد اما نتیجه نمی‌گیرد که جرمی روی داده است.

به این ترتیب نتیجه گیری از گزارش بر عهده کنگره گذاشته شده است.

از آنجا که اکثریت سنای آمریکا در اختیار جمهوری‌خواهان است نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان از حزب دموکرات به همراه شماری دیگر از رهبران این حزب چندان موافق نیستند که ترامپ پیش از انتخابات ۲۰۲۰ استیضاح شود.

از سوی دیگر برنی ساندرز سناتور ورمونت اعلام کرد اگر بحث‌های سال آینده سنا همه درباره «ترامپ و مولر» باشد،‌ آن وقت حرفی از «دغدغه شهروندان عادی» نخواهد بود و این «به نفع ترامپ» تمام خواهد شد.

استیضاح رئیس جمهور در ایالات متحده تنها با رأی اکثریت مجلس نمایندگان ممکن است و در این صورت سنای آمریکا موظف است با تشکیل جلسه ای اسیتضاح را برگزار نماید. آخرین نمونه این امر استیضاح پر جنجال بیل کلینتون بود که وی توانست به ریاست جمهوری‌اش ادامه دهد.

منبع: یورونیوز

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما