شناسهٔ خبر: 32455637 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

با درخواست نتانیاهو و دستور ترامپ

ژنرال السیسی به جای بن‌سلمان پدرخوانده معامله قرن شد

برخی منابع سیاسی از تعیین السیسی به عنوان پدرخوانده جدید معامله قرن به جای بن‌سلمان خبر می‌دهند. این رویداد به درخواست نتانیاهو و دستور ترامپ صورت گرفته است!

صاحب‌خبر -

برخی منابع سیاسی «عالیرتبه» در تل‌آویو اعلام کرده‌اند، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به درخواست بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با انتقال مأموریت تبلیغ طرح معامله قرن از محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان به عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر موافقت کرده است. ترامپ موافقت کرده که السیسی «پدرخوانده» معامله قرن در کشورهای عربی باشد.
ایسنا در این باره به نقل از روزنامه «رأی الیوم» نوشته، این منابع تأکید کردند، دلیل این اقدام غیرمنتظره دست داشتن محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی است. همچنین سرکوب آزادی‌ها در عربستان نیز دلیل دیگر این مسئله است. با اینکه السیسی نیز دست به اقدامات زیادی علیه حقوق بشر در مصر می‌زند اما نتانیاهو خواسته این مأموریت به السیسی منتقل شود.
این منابع همچنین گفته‌اند، «السیسی به حمایت از ده‌ها هزار اسرائیلی که هر ساله به مصر سفر می‌کنند متعهد شده و به تعهدات خود عمل کرد. وظیفه‌ای که بر دوش السیسی است ترغیب کشورهای جهان عرب به موافقت با معامله قرن است.»

نظر شما