شناسهٔ خبر: 32453929 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

از جايگاه متزلزل کرانچار تا وضعيت مبهم بزرگسالان

بلاتکليفي تيم هاي ملي فوتبال ايران

صاحب‌خبر -

با اين حال هيچ کدام از اين موارد دليلي بر اين نشده که اعضاي فدراسيون فوتبال به صورت رسمي در مورد گزينه هاي مورد نظر اظهار نظر رسمي کنند. البته که شيوه مديريتي مهدي تاج به گونه اي است که جز خودش کسي هم حق اظهار نظر ندارد و اعضاي هيات رئيسه هم به دليل خصوصيات اخلاقي تاج ترجيح مي دهند روند اطلاع رساني از زبان خود رئيس فدراسيون باشد.

در جلسه اخير هيات رئيسه فدراسيون در خصوص انتخاب سرمربي تيم ملي صحبت و بحث شده و مهدي تاج گزارش خود را بابت روند مذاکرات با گزينه هايي که مدنظر دارد ارائه کرده است. اما سوالي که ايجاد مي شود اين است که مدتهاست که تاج روند مذاکرات را در قالب گزارش در اختيار هيات رئيسه قرار مي دهد اما چرا انتخابي صورت نمي گيرد؟ جواب به اين پرسش شايد فعلا مهمتر از اين باشد که چه کسي گزينه اصلي هدايت تيم ملي است.

مهمترين و بزرگترين مشکل فدراسيون فوتبال براي نهايي شدن مذاکرات با گزينه اصلي، مسائل اقتصادي است. دغدغه فدراسيون و اعضايش اين است که بتوانند خواسته هاي مالي طرف مورد نظر را طبق قول و قراري که گذاشته مي شود تامين کنند؛ مسئله اي که در مورد کي روش بارها فدراسيون را با اين سرمربي دچار چالش کرد. ناگفته نماند که شرايط زمان حضور کي روش و ماندن 8 ساله او در ايران با شرايط فعلي فرق دارد. فدراسيون در اين بازه زماني که از جام ملت ها گذشته با گزينه هاي مختلفي مذاکره کرده اما بزرگترين مانع بابت نتيجه گرفتن با اين مربيان بحث انتقال پول به اين نفرات بوده است؛ مسئله اي که در طول مدت حضور کي روش در ايران هم فدراسيون با آن درگير بود و اکنون شرايط سخت تر از قبل شده است. براي مربيان خارجي که شناختي از وضعيت فدراسيون ندارند پذيرش وعده سخت است و مربيان مطرح خارجي براي داشتن اطمينان خاطر بابت اجراي قرارداد خود ضمانت اجرايي قوي مي خواهند. افرادي مثل رنار، لوپتگي و کلينزمن که از گزينه هاي فدراسيون هستند و يا بودند، با وعده و وعيد حاضر نيستند هدايت تيم ملي را برعهده بگيرند. از سوي ديگر انتخاب فردي که بتواند شرايط تيم ملي را از زمان حضور کي روش بهتر و روان تر کند، کار چندان ساده اي نيست و مطالبه مردم هم از فدراسيون انتخاب گزينه اي هست که حداقل از کي روش پايين تر نباشد. با اين شرايطي که هست به نظر مي رسد فعلا فدراسيون فوتبال براي انتخاب سرمربي تيم ملي دچار چالش باشد.

مسئله مهم ديگري که در جلسه هيات رئيسه بحث شده بررسي عملکرد زلاتکو کرانچار سرمربي تيم اميد بوده است. تيم اميد با ميزباني در تهران مرحله اول مقدماتي المپيک را با اما و اگر پشت سرگذاشت و با ساق هاي لرزان توانست به مرحله دوم انتخابي المپيک صعود کند. اين مسئله مهم فني باعث شده تا کميته فني براي ادامه همکاري با کرانچار دچار ترديد باشد. هيات رئيسه فدراسيون فوتبال تصميم گيري نهايي بابت ادامه همکاري با کرانچار را برعهده کميته فني گذاشته اما آنچه مشخص است مجموعه فدراسيون فوتبال خيلي علاقه به ادامه همکاري با اين مربي کروات ندارد و ترجيح بر استفاده از مربي ايراني با تجربه و کاربلد است. گزينه هايي مثل مهدي مهدوي کيا و يحيي گل محمدي هم مدنظر برخي از افراد هستند اما اينکه چه زماني قرار است کميته فني به جمع بندي برسد سوالي است که هنوز جوابي براي آن داده نشده است.

نظر شما