شناسهٔ خبر: 32453886 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزش باد شدید

سفرهای دریایی از بنادر مسافری مرکز هرمزگان را متوقف کرد

بندرعباس- ایرنا- مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: به دنبال نامساعد شدن شرایط جوی و دریایی و وزش باد شدید انجام سفرهای دریایی از بنادر مسافری مرکز استان متوقف شد.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا محمدحسینی عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر هرگونه تردد دریایی در مسیرهای بندر شهید حقانی، شهید ذاکری قشم و هرمز متوقف است و این تعطیلی تا زمان بهبود شرایط انجام سفرهای ایمن دریایی ادامه دارد.
وی با بیان این بنادر مذکور تا ساعتی پیش مشغول ارایه خدمات به مسافران بودند، افزود: مردم می توانند از مسیرهای جایگزین در بندر پهل و اسکله لافت با استفاده از لندینکرافت تردد کنند.
محمدحسینی تاکید کرد: تامین ایمنی و رعایت استانداردها در مسافرت های دریایی از جمله مهمترین اولویت های سازمان بنادر و دریانوردی است .
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان صبح امروز در گفت و گو با ایرنا هشدار داد: بیشینه سرعت بادهای غربی از بعد از ظهر امروز سه شنبه در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به بیش از 50 کیلومتر بر ساعت پیش بینی می شود.
مرضیه سی سی پور افزود: بر اثر وزش باد دریا در محدوده جزیره های کیش، لاوان، سیری، بوموسی، تنب بزرگ و کوچک، جنوب جزیره قشم، لارک، هنگام، هرمز، سیریک، کوهستک، کلاهی و جاسک مواج است و ارتفاع موج به بیش از 150 سانتیمتر می رسد.
وی بیان داشت: این وضعیت ناپایدار جوی به تدریج و با شدت و ضعف تا روز جمعه هفته جاری مناطق دریایی هرمزگان را تحت تاثیر قرار می دهد.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: توصیه می شود شناورهای سبک و قایق های صیادی و تفریحی از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم رفت و آمد ایمن شناورها بویژه در خلیج فارس و بندرهای غربی استان صورت پذیرد.
سی سی پور گفت: همچنین از تردد کشتی ‌های تجاری به سمت بندرهای حاشیه جنوبی خلیج فارس نیز خودداری گردد.
وی یادآورشد: امروز سه شنبه تا ساعت بعد از ظهر و شب احتمال رگبار بهاره باران در برخی نقاط استان هرمزگان دور از انتظار نخواهد بود.
این کارشناس هواشناسی هرمزگان ادامه داد: از نظر دمایی نیز، فردا چهارشنبه کاهش نسبی دما در سواحل استان پیش بینی می شود.
7198/6048

نظر شما