شناسهٔ خبر: 32450004 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

سیسی به جای محمد بن سلمان 'پدرخوانده' معامله قرن شد

منابع سیاسی در تل‌آویو اعلام کردند که رئیس‌جمهور آمریکا با تعیین رئیس‌جمهور مصر به جای ولیعهد عربستان به عنوان "پدرخوانده" معامله قرن جهت ترغیب کشورهای عربی به قبول این معامله، موافقت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه رأی الیوم، منابع سیاسی عالیرتبه در تل‌آویو اعلام کردند: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به درخواست بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل با انتقال مأموریت تبلیغ طرح معامله قرن از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر موافقت کرده است. ترامپ موافقت کرده که سیسی "پدرخوانده" معامله قرن در کشورهای عربی باشد.

 

این منابع تأکید کردند: دلیل این اقدام غیرمنتظره دست داشتن محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی است که در کنسولگری این کشور در استانبول به قتل رسید. همچنین سرکوب آزادی‌ها در عربستان نیز دلیل دیگر این مسئله است. با اینکه سیسی نیز دست به اقداماتی علیه حقوق بشر در مصر می‌زند اما نتانیاهو خواسته این مأموریت به سیسی منتقل شود.

 

این منابع تأکید کردند: سیسی به حمایت از ده‌ها هزار اسرائیلی که هر ساله به مصر سفر می‌کنند متعهد شده و به تعهدات خود عمل کرد. سیسی به نیروهای امنیتی مصر دستور داد که از توریست‌های اسرائیلی حمایت کنند.وظیفه‌ای که بر دوش سیسی است ترغیب کشورهای جهان عرب به موافقت با معامله قرن است.

 

این منابع تأکید کردند که سیسی قادر است اردن و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از جمله قطر را به موافقت با معامله قرن ترغیب کند.

 

به گفته این منابع معامله جدید شامل دستیابی مصر به کمک‌های مالی عظیم از سوی آمریکا است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما