شناسهٔ خبر: 32449267 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مرکز رسیدگی به امور مساجد | لینک خبر

امام جماعت مسجد جامع تهرانسر:

جوانان مسجدی زمینه ساز بالندگی انقلاب شوند

حجت الاسلام حشمتی با تاکید بر اینکه جایگاه علمی و فکری جوانان مسجدی بعد از پیروزی انقلاب ارتقاء یافته است، گفت: سنگر مسجد می تواند فرمایشات مقام معظم رهبری که برگرفته از فرهنگ ناب اسلام است را ماندگار کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام «حسن حشمتی»  امام جماعت مسجد جامع تهرانسر،  بر لزوم تبیین بیانات مقام معظم  رهبری در مورد بیانیه گام دوم انقلاب در مساجد تاکید کرد و گفت: بخش محوری بیانیه مقام معظم رهبری که خطاب رهبری به مردم بوده، مربوط به همه اقشار و صنوف به ویژه جوانان است که در عرصه های مختلف در انقلاب اسلامی نقش تاثیرگذاری داشته اند.
 
وی با اشاره به نقش جوانان مسجدی در گام دوم انقلاب بیان کرد: همان اصول و سبک زندگی اسلامی ایرانی که درگام اول انقلاب مورد توجه جوانان بوده، باید در این مرحله هم مورد توجه قرار گیرد،زیرا که تاثیرگذاری انقلاب نه تنها در داخل کشور بلکه در خارج کشور نیزگسترش یافته است، به گونه ای که می بینیم در کشور فرانسه که مدعی مهد آزادی است مردم در خیابان ها بر علیه سرمایه داری شعار می دهند و این نشان می دهد که هاله ای از انقلاب ما در آنجا پیچیده شده است.
 
امام جماعت مسجد جامع تهرانسر خاطر نشان کرد: درگام دوم انقلاب با وجود تحریم دشمن و فشارهای اقتصادی، همان اتحاد و یکپارچگی ملت در برابر دشمنان و جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد تا از این طریق فصل بزرگی از انقلاب را رقم بزنیم.  
 
وی توصیه به خودسازی و تمدن سازی را موضوع مهمی دانست که درگام دوم انقلاب باید مورد توجه قرار گیرد و اظهار کرد: توجه به این موضوع آمادگی برای زمینه سازی برای طلوع خورشید عدالت گستر را مهیا می کند و سنگر مسجد می تواند فرمایشات مقام معظم رهبری که برگرفته از فرهنگ ناب اسلام است را ماندگار و جاودانه کند.
 
امام جماعت مسجد جامع تهرانسر نقش اساسی جوانان در ابعاد سیاسی و فرهنگی عرفانی و سیر و سلوک و امور اجتماعی را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: شرکت در مراسم معنوی اعتکاف و دعای ندبه هم خود تمرینی برای خودسازی و ارتقای اخلاق و معنویت در انسان ها می شود که این مهم درگام اول انقلاب با استقبال روبرو بوده و در گام دوم نیز باید ادامه یابد.
 
وی با اشاره به  جایگاه علمی و فکری جوانان مسجدی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: جوانان صاحب فکر، اندیشه امروز در مقابل جبهه استکبار ایستاده اند و مسیر رشد و تعالی روحی و معنوی را طی می کنند، امروز توسعه و پیشرفت در عرصه های فناوری، نانو،صنعت، پزشکی و صنایع دفاع و هسته ای همه توسط جوانان مومن و اهل مسجد به این مرحله رسیده است.
 
حشمتی اظهار کرد: کارگزاران  و مسئولین هم اهتمام ویژه ای به جوانان داشته باشند و در میدان های سیاسی و اجتماعی با ا تکای بیش از پیش به جوانان در گام دوم انقلاب هم با همین روحیه جهادی و انقلابی زمینه ساز پویایی وبالندگی انقلاب شوند.

 

انتهای پیام/

 
شبستان

نظر شما