شناسهٔ خبر: 32447790 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مدیر عامل اتحادیه باغداران کشور مطرح کرد

افزایش ۳۰ درصدی تولید محصولات کشاورزی به واسطه سیلاب‌ها

خبرگزاری میزان- مدیر عامل اتحادیه باغداران کشور گفت: با نهایت تاسف برای از دست رفتگان در سیل‌های اخیر، این سیل‌ها تولید محصول کشاورزی در کشور را تا ۳۰ درصد افزایش خواهند داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان صدرا علی اکبر خانی در خصوص تاثیر مثبت سیل بر کشت محصولات کشاورزی گفت: بارندگی‌ها و سیل‌های اخیر در نقاط محتلف کشور باعث شد ۸۰ میلیارد متر مکعب آب در کشور جاری شود که هر متر مکعب از آن برای دولت درآمد خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: دولت باید سرعت خود را در رابطه با پرداخت خسارت به کشاورزان بیشتر کند تا این کشاورزان بتوانند هرچه سریع‌تر اقدام به کشت محصول از دست رفته کنند تا هم در بازار کمبودی احساس نشود و هم کشاورزان از کار بیکار نشوند.

مدیر عامل اتحادیه باغداران کشور خاطر نشان کرد: تاثیر این سیل برای رونق کشاورزی در کشور به خصوص در باغات بسیار مثبت بوده، زیرا از ۱ میلیارد و ۹۰۰ هزار هکتار زمین‌های باغی در کشور، بیش از ۱ میلیارد و ۷۰۰ هزار هکتار از آن در قالب آبی و مابقی در قالب دیم هستند.

علی اکبر خانی با بیان این مطلب که همان طور که پیش بینی می‌شود امسال بالغ بر ۳۰ میلیون تن تولید کشاورزی خواهیم داشت، ادامه داد: به کمک این حجم از آب ذخیره شده در کشور این رقم پیش بینی، تا ۳۰ درصد افزایش خواهد داشت به شرطی که از حجم آب دریافتی به نحو احسن استفاده شود.

وی با اشاره به نسبت تولید و مصرف در کشور، توضیح داد: هر ساله تولید محصول کشاورزی، ۲ برابر بیشتر از میزان مصرف سالانه در کشور است، پس افزایش حجم تولید در سال جاری صادرات را افزایش و در نهایت منجر به حجم زیادی از ارز آوری به کشور خواهد شد.

مدیر عامل اتحادیه باغداران کشور عنوان کرد: باید اقداماتی در راستای حذف واسطه‌های بین کشاورز و مصرف کننده صورت گیرد تا با کنار گذاشتن این افراد در بازار، کشاورزان خود بتوانند محصول خود را در بازار بفروشند تا در نهایت از قیمت نهایی محصول کاسته شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما