شناسهٔ خبر: 32447742 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

کاتب در یادداشتی برای خانه ملت عنوان کرد؛

توجه به کار آفرینی بر پایه بخش خصوصی و تعاونی ها

فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی در سال نامگذاری کشور توسط مقام عظمای ولایت به نام رونق تولید پایه گذاری و ریل گذاری با هدف ایجاد اشتغال برای یک میلیون شغل در مناطق روستایی و عشایری نموده است .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خانه ملت  غلامرضا کاتب رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز کارآفرینی یادداشتی برای خانه ملت ارسال کردند.
بسمه تعالی

این موضوع که در برخی از کشورهای جهان شکل گیری انقلاب صنعتی چهارمی اتفاق افتاده است از نکات بارز در امر اشتغال و فعالیت های کار آفرینی است.

هوش مصنوعی اینترنت اشیاء ، پهبادها، چاپ سه بعدی ، نانو فناوری ، زیست فناوری علوم مواد پیشرفته از اقدامات انجام شده در این زمینه است بطور تجمیع توجه به کار آفرینی بر پایه بخش های خصوصی و تعاونی ها یکی از اقدامات و پایه گذاری انقلاب صنعتی جدیدی است

از این رو در کشور می بایست مسیر حرکت را به سمت استفاده و بکارگیری فناوری ها و اصلاح ساختاری دولت و بهبود فضای کسب و کار سوق داد. 

این نگرش وقتی عملیاتی خواهد شد که ریل گذاری در این مسیر توسط مدیران و مسئولان بنیادی کشور محقق گردد . یقینا اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی با رویکرد کاهش هزینه های جاری کشور و سوق دادن فعالیت های اقتصادی و تولید و اشتغال توسط بخش های خصوصی و تعاونی یکی از مدل های گذر از این مسیر است که این مهم همواره در بیانات و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می باشد.

عملا اصلاح ساختار و چابکسازی با هدف تعالی عالی در ایجاد اشتغال مولد و پایدار نیاز به بسته های حمایتی یارانه ای در ساماندهی به سمت رونق و تولید و حمایت از کارآفرینی دارد. یکی از راهکارهای متناسب اصلاح ساختار و ایجاد کار آفرینی مولد ، حمایت از کارآفرینان در قالب پرداخت و واگذاری تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای تولید و اشتغال و نظارت مستمر بر رفتار دستگاههای متولی خواهد بود .

از این رو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی در سال نامگذاری کشور توسط مقام عظمای ولایت به نام رونق تولید پایه گذاری و ریل گذاری با هدف ایجاد اشتغال برای یک میلیون شغل در مناطق روستایی و عشایری نموده است .

عملا انسجام بخشی و ساماندهی تولید و اشتغال در این مناطق می تواند تعادل رفتاری در حوزه های بهبود فضای کسب و کار و کمک به کار آفرینی با هدف فعالیت بخش های خصوصی در حوزه های کشاورزی، منابع طبیعی ، معادن کوچک، صنایع کوچک، فناوری اطلاعات ، صنایع غذایی ، گردشگری ، صنایع دستی ، کلیه فعالیت های مربوط به فرش دستباف و خدمات در مناطق روستایی و عشایری و نواحی و شهرک های صنعتی مناطق روستایی خواهد بود./
پایان پیام

پایان پیام 

نظر شما