شناسهٔ خبر: 32447685 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فعالیت ۴۷ هزار سفیر سلامت / بیماری های قلبی همچنان کشنده ترین بیماری کرمانشاه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۴۷ هزار دانش آموز سفیر سلامت در استان فعالیت می‌کنند و رسالت و زحمات آنان بسیار ارزشمند و ستودنی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۴۷ هزار دانش آموز سفیر سلامت در استان فعالیت می‌کنند و رسالت و زحمات آنان بسیار ارزشمند و ستودنی است، زیرا آنان حتی در بزرگسالان نیز اثر گذار هستید و در رفتار‌های غذایی آن‌ها تغییر ایجاد می‌کنند.

وی گفت:فعالیت این سفیران در استان بسیار مهم و ارزشمند است و می‌توان گفت هرجا که نیاز به کار جمعی داشته ایم مسئولان آموزش و پرورش پیشقدم بوده که این قابل تقدیر است.

وی بیان کرد:سال گذشته ۱۰ هزار مرگ در استان ثبت شده است که از این تعداد ۴۵ درصد مربوط به بیماری‌های قلبی، ۱۲ درصد دیابت، ۱۰ درصد سرطان و بقیه مربوط به حوادث و سوانح  بوده است.

شکیبا گفت:هم اکنون سیر ابتلا به بیماری‌ها از واگیر به سمت بیماری‌های غیر واگیر پیش می‌رود، درحالی که بیماری‌های غیر واگیری نظیر سرطان، قلبی عروقی و دیابت همگی قابل پیشگیری هستند و با رفتار‌های غذایی صحیح می‌توان از بروز آن‌ها جلوگیری کرد.

وی افزود:سفیران سلامت با تبلیغ و رعایت تحرک بدنی، نشاط، دوری از دخانیات، نمک، شکر و فست فود و ترویج این موضوعات می‌توانند به طور چشمگیری در کاهش مرگ و میر اثرگذار باشند.

شکیبا بیان کرد:در این همایش که با حضور مدیر کل آموزش پرورش، معاون تربیت بدنی سلامت آموزش پرورش و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد از دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه با اهدا لوح تقدیری از سوی مدیر کل آموزش پرورش تقدیر شد.

انتهای  پیام/ز

 

۴۵ درصدمرگ و میر در استان کرمانشاه مربوط به بیماری‌های قلب است

برچسب‌ها:

نظر شما