شناسهٔ خبر: 32447589 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دانشگاهی در ژاپن ، استخدام استاد سیگاری را ممنوع کرد

تهران - ایرنا - سیگار نکشیدن در فضای عمومی، یکی از برنامه های فرهنگی ژاپن است که می خواهد تا برگزاری بازی های المپیک سال 2020 توکیو، آن را در جامعه نهادینه کند و در این راستا یک دانشگاه هم سیگاری نبودن را شرط استخدام اساتید خود و ترک آن را ضروری برای ثبات شغلی آنان اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روزنامه استریت تایمز، دانشگاه «ناگازاکی» به عنوان نخستین دانشگاه ژاپن اعلام کرده است که بر اساس این قانون، اگر متقاضیان کار در این دانشگاه متعهد به ترک سیگار تا زمان استخدام خود شوند، می توانند فعالیت خود را آغاز کنند.
این قانون جدید که از 19 آوریل در این دانشگاه اجرایی شده ، نشان دهنده روند رو به رشد تصمیم برای ممنوعیت کشیدن سیگار در تمام فضاهای عمومی ژاپن است و تلاش دارد پیش از آغاز بازی های المپیک و پارالمپیک در سال 2020 میلادی توکیو این فرهنگ جا افتاده باشد.
به نوشته این روزنامه، این تصمیم نشان دهنده تلاش های فزاینده از سوی سازمان های خصوصی برای اجرای قوانین منع مصرف سیگار است.
به گفته رئیس دانشگاه «ناکازاکی»، کار ما به عنوان یک دانشگاه، پرورش منابع انسانی است و ما خود را موظف می دانیم تا مردم را علیه سیگار کشیدن ترغیب کنیم چرا که برخی شرکت ها نیز آغاز به اجرای قانون عدم استخدام افراد سیگاری کرده اند.
یکی از مقامات وزارت بهداشت، کار و رفاه اجتماعی ژاپن اعلام کرده است که تا کنون چنین قانونی در دانشگاه های ژاپن اعمال نشده بود.
آمار نشان می دهد که افراد سیگاری، نزدیک به هشت درصد از کارکنان هیات علمی دانشگاه های ژاپن را تشکیل می دهند.
قانون اصلاح ارتقاء سلامت ژاپن که از آوریل 2020 آغاز خواهد شد شامل منع مصرف سیگار در رستوران های این کشور نیز خواهد شد.
**آساق**9470**1104**

نظر شما