شناسهٔ خبر: 32447194 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پوشش بیش از صددرصدی ارائه خدمات بهداشتی در استان یزد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی استان یزد از پوشش بیش از صددرصدی ارائه خدمات بهداشتی در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا دهقانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، از ارتقای شاخص‌های نیروی انسانی و فیزیکی در حوزه بهداشت استان خبر داد و گفت: بر اساس اطلاعات مدون و قابل‌استخراج از سامانه سیب، از ابتدای طرح تحول سلامت تاکنون، نزدیک یک‌میلیون و ۱۹۶ هزار نفر در استان یزد پرونده سلامت در سامانه سیب تشکیل داده‌ و در مراکز بهداشتی و درمانی ما به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تقریباً همه جمعیت استان یزد پرونده سلامت تشکیل داده‌اند، افزود: به‌طور متوسط حدود شش میلیون و ۲۶۰ هزار بار از سوی مردم از ابتدای طرح تحول سلامت به مراکز بهداشتی درمانی استان مراجعه انجام شده که در این مراجعه‌ها حدود ۳۰ میلیون خدمت به آن‌ها ارائه شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی استان یزد با اشاره به اینکه مراکز جامع خدمات سلامت به سامانه الکترونیک مجهز هستند، اظهار داشت: با توجه به بازخوردهایی که از سوی مردم گرفته شده است، بیش از ۹۸ درصد مردمی که مراجعه داشته و خدمات دریافت کرده‌اند احساس رضایت داشته‌اند و عامل کمتر از دو درصد نارضایتی مردم ناشی از فضای فیزیکی نامناسب و یا برخورد نامناسب بوده است.

دهقانی از پوشش بیش از صددرصدی ارائه خدمات بهداشتی در استان یزد خبر داد و تأکید کرد: اکنون ۱۷۰ خانه بهداشت، ۴۹ مرکز جامع سلامت شهری، ۳۷ مرکز جامع سلامت روستایی و ۹۱ پایگاه سلامت در استان یزد و ۱۷۲ پزشک عمومی شاغل در مراکز بهداشتی درمانی سطح استان مشغول ارائه خدمت به مردم هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در سال گذشته در استان ۱۶ مرکز ارائه خدمت افتتاح‌شده که مجموعاً ۱۴/۵ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است که شامل پنج باب پایگاه سلامت، هشت باب خانه بهداشت و سه باب مرکز خدمات جامعه سلامت بوده‌اند که نوسازی شده و از پایه احداث شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه استان یزد در شاخص‌های مهم بهداشت سرآمد است، خاطرنشان کرد: شاخص مرگ‌ومیر مادران باردار در استان که یکی از شاخص‌های عمده ازنظر سازمان جهانی بهداشت قلمداد می‌شود، در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ کمتر شده و برابر با ۴/۲۳ نفر در هزار نفر بوده است که با توجه به شاخص کشوری ۱۸ در بین هزار تولد، استان یزد در این زمینه سرآمد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی استان یزد در پایان اضافه کرد: شاخص مرگ‌ومیر نوزادان در استان ۸/۹ نفر در بین هزار نوزاد بوده که شاخص بسیار خوبی در سطح کشور است، همچنین شاخص مرگ‌ومیر زیر پنج سال، ۱۱/۷ نفر در بین هزار نفر است که جز شاخص‌های سرآمد کشور به شمار می‌رود و نشان می‌دهد استان یزد در بعد سلامت بسیار خوب عمل کرده است.

انتهای پیام/۹۰۰۰۹

 

 

نظر شما