شناسهٔ خبر: 32447126 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

دولت ترامپ ریسک جنگ احتمالی با ایران را پذیرفته است؛

فشار حداکثری بر ایران و دلایل آن

بین الملل

دولت ترامپ ، دولت اول_امریکا است ؛ در حالی که دولت های قبلی ، حتی دولت جورج دبلیو بوش به بین الملل گرایی توجه داشتند.

صاحب‌خبر -

گروه بین الملل: امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسائل آمریکا نوشت: دولت دونالد ترامپ سیاست " فشار حداکثری " را بر ایران در پیش گرفته است ، رویکردی که در مقایسه با سیاست دولت های پیشین امریکا ، شدیدتر و تهاجمی تر است

فشار حداکثری بر ایران و دلایل آن

به گزارش بولتن نیوز، اتخاذ چنین رویکردی از سوی دولت ترامپ دو دلیل عمده دارد :

1 – دولت ترامپ ، دولت " اول_امریکا " است ؛ در حالی که دولت های قبلی ، حتی دولت جورج دبلیو بوش به بین الملل گرایی توجه داشتند و در پی ایجاد ائتلاف های بزرگ برای حل بحران های جهانی بودند . در دولت های بین الملل گرا ، واشنگتن اقدامی انجام نمی داد که منافع متحدانش به خطر بیفتند . از این رو ، دولت های قبلی در امریکا اکراه داشتند که فروش نفت ایران را به یکباره به صفر برسانند و با این اقدام برای متحدانشان دردسر درست کنند . اما دولت ترامپ نه فقط دغدغه لطمه خوردن منافع متحدان واشنگتن از سیاست سختگیرانه امریکا علیه ایران را ندارد ؛ بلکه هم اکنون با همین متحدان در جنگ تجاری قرار دارد .


2 – دولت ترامپ ریسک جنگ احتمالی با ایران را پذیرفته است در حالی که حداقل دولت اوباما به شدت نگران برخورد نظامی با ایران بود و به همین دلیل برای آغاز مذاکرات هسته ای ، شرایط ایران مبنی بر پذیرش حق هسته ای را پذیرفت . اما ترامپ به استراتژی " لبه پرتگاه " اعتقاد دارد به این معنی که بحران ها حل نمی شوند مگر این که طرفین درگیر در لبه سقوط به دره جنگ قرار گیرند . این استراتژی در حال حاضر در قبال کره شمالی تا حدی جواب داده و زمینه دیدار سران دو کشور را فراهم کرده است . ترامپ امیدوار است با طی این مسیر، ایران را به در پیش گرفتن راه کره شمالی وادار نماید.

نظر شما