شناسهٔ خبر: 32446409 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سازمان ملل درباره دخالت مستقیم خارجی در لیبی ابراز نگرانی کرد

فرستاده سازمان ملل در امور لیبی از دخالت مستقیم خارجی در این کشور ابراز نگرانی کرده و خواستار توقف درگیری‌ها شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «غسان سلامه» فرستاده سازمان ملل در امور لیبی ضمن ابراز نگرانی از دخالت مستقیم خارجی در این کشور، همه طرف‌های لیبی را به بازگشت به راه‌حل سیاسی و توقف درگیری‌ها فراخواند.

سلامه خواستار اتخاذ موضع یکپارچه بین‌المللی برای پایان دادن به مداخله برخی طرف‌های خارجی در لیبی شد.

سلامه که به تونس سفر کرده است، همچنین تصریح کرد که هیچ گزینه دیگری جز بازگشت به میز گفت‌وگو و اتحاد گروه‌های لیبی برای نجات کشور وجود ندارد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، سلامه روز دوشنبه‌(دیروز) در تونس با «خمیس الجهیناوی» وزیر خارجه این کشور دیدار و درباره تحولات لیبی و راهکارهای برقراری آتش‌بس در طرابلس گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه تونس نیز تأکید کرد که بحران لیبی هرگز از طریق نظامی حل نخواهد شد و راه‌حل سیاسی تنها راه برقراری امنیت و ثبات در این کشور است.

درگیری نیروهای شرق (طبرق) و غرب (طرابلس) لیبی وارد نوزدهمین روز شده است.

فرماندهی نیروهای شرق را ژنرال بازنشسته خلیفه حفتر بر عهده دارد که از حمایت عربستان سعودی و امارات برخوردار است و فرماندهی جبهه غرب را نخست‌وزیر فایز السراج رئیس دولت «وفاق ملی» در طرابلس بر عهده دارد. 

حفتر به پشتیبانی ریاض، ابوظبی و قاهره قصد دارد طرابلس، مقر دولت وفاق ملی را تصرف کند. حفتر، جنگ علیه طرابلس را عملیات آزادسازی طرابلس نامیده و السراج نیز برای مقابله با این حمله، عملیات نیروهای خود را «برکان الغضب» (آتشفشان خشم) نامیده است. 

آزادسازی محور جنوبی طرابلس

وزارت کشور وابسته به دولت وفاق ملی لیبی از آزادسازی کامل محور جنوبی طرابلس از اشغال نیروهای حفتر خبر داد.

در بیانیه وزارت کشور دولت وفاق ملی آمده است که نیروهای «برکان الغضب» موفق شدند محور وادی الربیع تا العزیزیه در جنوب طرابلس را آزاد کنند.

انتهای پیام/م

نظر شما