شناسهٔ خبر: 32446349 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قزوین| توقف ارائه خدمات در بیمارستان رحیمیان الوند خلاف مقررات است

R41364/P/S6,63/CT11 / R41364/P1361/S6,63/CT11

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تعطیلی بیمارستان رحیمیان بنا بر موارد قانونی یک تخلف بوده و ناشی از کم‌لطفی برخی مدیران این بیمارستان است و پس از برگزاری جلسات مکلف به راه‌اندازی ارائه خدمات در بیمارستان شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، منوچهر مهرام ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته سلامت در مجتمع ادارات نواب برگزار شد، اظهار داشت: "مراقبت های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت" شعار هفته سلامت امسال است.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات مهم در عرصه سلامت، پیشگیری از بروز بیماری‌هایی بوده که می‌تواند برای جامعه سربار ایجاد کند، همچون معلولان ذهنی که در صورت عدم غربال به نوقع منجر به زیان بار بودن برای دولت باشد اما در صورت غربالگری‌های های اولیه در بدو تولد نوزادان می‌توان برای جامعه موثر بوده و از پیامدهای ناگوار جلوگیری کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: از سال 90 تا کنون 982 بیمار کم کاری تیروئید شناسایی شده و همچنین 27 هزار بیمار کتونوری به سرعت شناسایی شد تا اقدامات تشخیصی و درمان در بدو تولد صورت گیرد.

وی بیان کرد: بر اساس اخرین بررسی‌ها طی ازمایشات 24.6 افراد 18 سال به بالا مبتلا به فشار خون بالا هستند که یک چهارم جمعیت استان را شامل می‌شود و در این زمینه دارای رتبه 21 در بین 30 استان کشور هستیم.

مهرام بیان کرد: در زمینه دیابت نیز خوشبختانه از رتبه 2 کشور به رتبه 24 رسیده‌ایم و امروز 8.5 درصد افراد بالای 18 سال مبتلا به این بیماری هستند.

وی تاکید کرد: 257 نفر مبتلا به اچ آی وی در استان شناسایی شده و 118 نفر مبتلا در حال زندگی هستند که 98 نفر پیگیر درمان شدند و از این تعداد مبتلایان زنده 40 نفر در سطح استان خانم و 78 نفر اقا بوده و به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت 9.2 درصد مبتلا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: در بحث اضافه وزن نیز رتبه 8 کشور را داریم و درصد مصرف سیگار در هر دوجنس 13 درصد بوده که در بانوان این میزان بیشتر است.

وی تاکید کرد: در سال گذشته 3 مورد مالاریا در استان شناسایی شد و حیوان گزیدگی نیز مقداری به علت موانع موجود افزایش یافت و 257 مورد گزیدگی ثبت شد.

مهرام بیان کرد: در وضعیت تخت‌های بیمارستانی تا شاخص 2.6 فاصله بسیار داریم و شاخص کنونی تخت جمعیت حدودا 1.6 است و احداث بیمارستان 700 تخت‌خوابی را نیز در قزوین آغاز کردیم.

وی تاکید کرد: احداث بیمارستان 120 تخت خوابی الوند نیز به درازا کشیده است که موانع موجود و تامین منابع منجر به بروز مشکل در این زمینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ادامه داد: در احداث این بیمارستان باید تغییر کاربری صورت می‌گرفت چرا که پایه اولیه برای یک اداره بوده و از نظر استحکام مناسب ساخت بیمارستان نبود

وی تصریح کرد: در احداث بیمارستان سجادیه در محمدیه نیز موانعی موجود بود که علارغم طی شدن مسیرهای اداری پروژه شاهد توقف فیزیکی بودیم و ممکن است برای از سر گرفتن پروژه در زمین قبلی یا زمین جدیدی در مهرگان شروع به احداث بیمارستان کنیم.

مهرام بیان کرد: بیمارستان شهدای ابیک در حال حاضر دارای 32 تخت خواب بوده که پاسخگوی نیاز شهرستان نیست و توسعه تا 96 تخت خواب پیش بینی شده اما اعتبارات دولت پاسخگو نمی‌باشد.

وی بیان کرد: کلینیک محمدزاده نیز تا پایان نیمه اول سال جاری تجهیز و به بهره‌برداری می‌رسد اما در تامین دستگاه‌های رادیو تراپی و تجهیزات دچار مشکل شده‌ایم چرا که تحریم‌ها منجر به بروز مشکل در نقل و انتقال ارز و جابجایی دستگاه‌ها شده است.

مهرام افزود: تعطیلی بیمارستان رحیمیان بنا بر موارد قانونی یک تخلف بوده و ناشی از کم‌لطفی برخی مدیران این بیمارستان است و پس از برگزاری جلسات مکلف به راه‌اندازی بیمارستان شدند.
انتهای پیام/ن

نظر شما