شناسهٔ خبر: 32444695 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

گشت و گذار در کوش آداسی و تور کوش آداسی

جاذبه گردشگری کوش آداسی | Kusadasi Tourist Attractions جزیره ی کوش آداسی که امروز می خواهیم درباره ی آن با شما صحبت کنیم، پر است از جاذبه های زیبا و دیدنی که بدون شک مقصد هر گردشگری بعد از استانبول، بازدید از جاذبه های گردشگری کوش آداسی است.

صاحب‌خبر -

 

جاذبه گردشگری کوش آداسی | Kusadasi Tourist Attractions جزیره ی کوش آداسی که امروز می خواهیم درباره ی آن با شما صحبت کنیم، پر است از جاذبه های زیبا و دیدنی که بدون شک مقصد هر گردشگری بعد از استانبول، بازدید از جاذبه های گردشگری کوش آداسی است. کوش آداسی زیبا که از شمال با سلجوق و پاموجاک و از جنوب با شبه ‌جزیره ‌ی دیلک همسایه‌ است، در کانون مراکز مهم گردشگری است.

آب و هوا

سواحل دریای اژه و مدیترانه هر دو آب و هوای معمول مدیترانه‌ای با زمستان‌های معتدل و تابستان‌های داغ دارند. در طول تابستان (جولای و آگوست) میانگین دمای هوا اغلب تا بالای ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالا می‌رود. بارش باران در فصل تابستان بعید به نظر می‌رسد اما در طول زمستان می‌توان انتظار بارش‌های مکرر را داشت. اگرچه آیدین مرکز استان آیدین در نزدیکی کوش آداسی واقع شده است، اما آب و هوای این شهر به ازمیر شباهت بیشتری دارد.

 

بازدید از شهر باستانی افسوس (Ephesus) و خانه مریم مقدس

سفر به کوش آداسی و تور کوش آداسی بدون گرفتن تور برای بازدید از ویرانه های تماشایی شهر باستانی افسوس و خانه مریم مقدس هرگز تکمیل نخواهد شد.

 

در کنار بندر بنشید و رفت و آمد کشتی های تفریحی را تماشا کنید.

از فروشگاه استارباکس در مرکز خرید اسکالا نووا (Scala Nuova) یک فراپه چینو تهیه کنید و به کنار بندر شهر کوش آداسی بیایید، سپس به تماشای رفت و آمد کشتی های بزرگ تفرحی بپردازید. این کار می تواند تجربه جذابی برای شما باشد.

 

در یکی از رستوران های ترکی محلی غذایی سفارش دهید تا درک درستی از طعم و مزه غذاهای این منطقه پیدا کنید.

پیشنهاد می کنیم به یکی از رستوران های بل بل (Bul Bul)، آولو (Avlu)، الو24 (Alo24) و یا دیگر رستوران های محلی ترکی سری بزنید و در آن از انواع غذاهای ترکی لذت ببرید. البته باید بدانید که این غذاها دارای قیمت بسیار پایینی بوده و طعم و مزه خوبی دارند.

 

یک روز کامل را در یکی از سواحل بسیار زیبای کوش آداسی سپری کنید.

لیدیز بیچ (Ladies Beach)، لانگ بیچ (Long Beach)، سیلور سند بیچ (Silver Sands Beach) و یا لاو بیچ (Love Beach) همگی از سواحل معروف کوش آداسی هستند که می توانند روزی پر از آرامش را به شما هدیه کنند.

صرف نوشیدنی در پشت بام و یا بالکن محل اقامت خود را فراموش نکنید.

صرف یک نوشیدنی خنک به همراه یخ در پشت بام و یا بالکن هتل که چشم انداز خیره کننده ای رو به بندر کوچک کوش آداسی دارد می تواند تجربه ای دوست داشتنی برای شما باشد.

 

گشت و گذار در جزیره کبوتر (Pigeon Island) و بازدید از موزه آن را از دست ندهید.

جزیره کبوتر که به نام جزیره پرنده نیز شناخته شده است در حقیت نماد کوش آداسی محسوب می شود. در این جزیره شما می توانید از موزه ای که در داخل قلعه کوش آداسی قرار گرفته بازدید کنید. این موزه در سبک معماری بیزانس طراحی شده است و نمای زیبایی دارد. اما اگر به بازدید از موزه علاقه ای ندارید پیشنها می کنیم به ارتفاعات جزیره رفته و از آن به تماشای کوش آداسی بنشینید.

به یک تور جیپ سافاری ملحق شوید و به گشت و گذار در مناطق اطراف کوش آداسی بپردازید.

یک روز را به گشت و گذار در کوه های پارک ملی و یا تپه های پشت روستای شیرینجه (Sirince) اختصاص دهید. این تور می تواند سرگرمی جذابی برای شما باشد. توجه داشته باشید که در هنگام گرفتن این تور روز شیک و تمیزی را پیش روی نخواهید داشت و جیپ دائم در آب ها و گل و لای منطقه در حرک است. معمولاً در این تورها وعده ناهار نیز ارائه می شود.

جزیره کبوتر (Güvercin Ada)

به گزارش سفر باتو ، جزیره کبوتر از بندر کوش‌آداسی حدود ۳۵۰ متر فاصله دارد. در این جزیره می‌توان باقی مانده‌های یک دژ نظامی قرن سیزدهمی بیزانس را تماشا کرد (این قلعه بعدها به آشیانه دزدان دریایی تبدیل شد).

دیواره‌های این قلعه که مانند حصار کل جزیره به نظر می‌رسد بعدها در قرن نوزدهم میلادی به آن اضافه شد. اگر دنبال مکانی برای قدم زدن کنار دریا هستید، این جزیره برای این کار بسیار مناسب است. خوشبختانه برای رفع خستگی هم یک کافه در جزیره کبوتر یافت می‌شود. برای یک غروب آفتاب می‌توانید روی این مکان حساب باز کنید.

ناحیه بندرگاه

می‌توانید بیشتر گردشگرانی را که از کوش‌آداسی دیدن می‌کنند در ناحیه بندرگاه پیدا کنید. کاروانسرایی در این مکان وجود دارد که تاریخ ساخت آن به سال ۱۶۱۸ میلادی باز می‌گردد.

این مکان در دهه ۶۰ میلادی بازسازی شد و امروزه به عنوان هتل باشگاهی کاروانسرا از آن استفاده می‌شود. درست در جنوب غربی بندرگاه هنوز هم می‌توان خانه‌های شاهزاده الواری قرن نوزدهمی را که سبک معماری سنتی منطقه است مشاهده کرد.

به علاوه ناحیه بندرگاه بازاری دارد که می‌توان انواع سوغاتی‌های ترکی را در آن پیدا کرد. این بازار روبروی بارانداز بندر قرار دارد.

ساحل بانوان (Kadınlar Denizi)

ساحل بانوان یا لیدیز در دو کیلومتری جنوب کوش‌آداسی قرار دارد و یکی از محبوب‌ترین سواحل شنی این ناحیه به شمار می‌رود. خوشبختانه تفریحات زیادی برای سرگرم شدن در این ساحل وجود دارد.

از ورزش‌های آبی و میل کردن نوشیدنی‌های خوشمزه در کافه‌ها گرفته تا کرایه یک چتر و لمیدن روی شن‌های ساحل همه و همه برای لذت بردن گردشگران امکانپذیر است. در طول تابستان می‌توان تعداد زیادی از خانواده‌های محلی و گردشگران خارجی را در این مکان مشاهده کرد.

روزهای عادی هفته طی ماه‌های جولای و آگوست کمی خلوت‌تر است اما باز هم نباید انتظار داشته باشید ساحل لیدیز را خالی از جمعیت ببینید.

پرینه (Priene)

پرینه منطقه‌ای مسکونی در ترکیه بود که در دوران یونان باستان ساخته شده است و علاوه بر ارزش تاریخی که دارد، چشم اندازهای کوهستانی زیبایی را هم ارایه می‌دهد. دوران رونق این بندر باستانی بین سال‌های ۳۰۰ تا ۴۵۰ قبل از میلاد مسیح بود.

در آن زمان تجارت بخش مهمی از اقتصاد این ناحیه را تشکیل می‌دهد. لای گیری رودخانه Meander باعث متروکه شدن شهر در قرن دوم پس از میلاد شد. معبد آتنا با سبک معماری کلاسیک یونانی را می‌توان ستاره گردشگری این مکان دانست.

پرینه برای سفری یک روزه بسیار مناسب است، به خصوص اگر آین سفر را با دیدار از شهر باستانی ملط ترکیب کنید. پرینه در ۴۰ کیلومتری جنوب کوش‌آداسی قرار دارد.

ملط (Miletus)

مانند پرینه، ملط هم یکی دیگر از بنادر بزرگ باستانی دوران هلنیستی  در تور کوش آداسی بود. این بندر تا دوران سلجوقیان در قرن چهاردهم میلادی رونق داشت. این موضوع بدین معنی است که ما می‌توانیم ترکیب دوره‌های مختلف زمانی را در اینجا مشاهده کنیم.

در طول بازدیدتان حتما از تئاتر بزرگ با ۱۵۰۰۰ صندلی و چشم اندازی عالی دیدن کنید. تاریخ این بنا به زمان یونان باستان باز می‌گردد اما یک بار توسط رومیان به طور کامل بازسازی شد.

درست در بالا دست تئاتر بخشی از دیواره‌های قلعه بیزانس و در شرق آن باقی مانده‌های معبد آپولو قرار دارند. حمام فاستینا در جنوب و کاروانسرای سلجوقی از دیگر جاذبه‌های این مکان به شمار می‌روند. شهر ملط در ۶۲ کیلومتری جنوب کوش‌آداسی واقع شده است.

 

 

نظر شما