شناسهٔ خبر: 32443192 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

سعودی در پی همکاری فضایی با روسیه

فارس نوشت: رئیس آژانس فضایی عربستان سعودی با سفر به مسکو، به بررسی امکانات و پتانسیل‌های موجود برای همکاری با روسیه در این حوزه پرداخت.

صاحب‌خبر -

 «سلطان بن سلمان» رئیس آژانس فضایی عربستان سعودی که در چند روز گذشته در روسیه به سر می‌برد، امروز (سه‌شنبه) سفر خود را به پایان رساند.

رسانه‌های سعودی در این خصوص نوشته‌اند که او در طول سفر خود با مسئولان بلندپایه حوزه فضایی روسیه دیدار و درباره همکاری‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه فضایی و آموزش نیروی انسانی و توسعه فناوری و انتقال آن به رایزنی پرداخت.

سلطان بن سلمان در این سفر با «دیمیتری روگوزین» رئیس سازمان فضایی روسیه، (روسکاسموس) در مسکو دیدار کرد. او همچنین در سفر خود از تعدادی از شرکت‌های روسی مرتبط با صنعت موشکی و فضایی روسیه بازدید و با کارشناسان و مسئولان آن‌ها به گفت‌وگو نشست.

رئیس آژانس فضایی سعودی در پایان سفر خود با «دنیسمنتوروف» وزیر صنعت و تجارت فدراسیون روسیه نیز دیدار و گفت و گو کرد.

آژانس فضایی عربستان سعودی در دسامبر 2018 تأسیس شد و «سلطان بن سلمان بن عبدالعزیز» پسر دوم پادشاه سعودی که اولین فضانورد جهان عرب محسوب می‌شود به ریاست این آژانس منصوب شد.

پیش از این دیمیتری روگوزین رئیس آژانس فضایی روسیه در 13 فوریه گذشته  از همکاری فضایی روسیه با عربستان خبر داده بود. او گفته بود که روسیه و عربستان سعودی به دنبال یک برنامه همکاری دوجانبه در صنعت فضایی هستند. 

همزمان با این سفر، در ریاض نیز «سرگئی کلوف» سفیر روسیه در عربستان با «فیصل بن بندر بن عیدالعزیز» امیر منطقه ریاض دیدار کرد و طرفین در خصوص مسائل دو جانبه گفت‌وگو کردند.

310311

برچسب‌ها:

نظر شما