شناسهٔ خبر: 32442196 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر فرهنگ درگذشت محسن جهانگیری را تسلیت گفت

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت محسن جهانگیری پیشکسوت و استاد فلسفه و عرفان را تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیام سیدعباس صالحی آمده است:«خبر درگذشت چهره پیشکسوت و استاد مبرز فلسفه و عرفان، مرحوم دکتر محسن جهانگیری موجب تاثر و تاسف شد.
آثار قلمی، دقت علمی و اخلاق انسانی آن زنده یاد سرمایه ارزشمندی است که چراغ راه علاقه مندان و علم جویان خواهد بود.
وی در این پیام ضمن تسلیت درگذشت این استاد فرهیخته به اصحاب دانش و فرهنگ و همسر گرانقدر ایشان، از خداوند متعال رحمت واسعه و علو درجات برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی بازماندگانش را خواستار شد.
به گزارش ایرنا ،محسن جهانگیری متولد ۱۳۰۸ بود و در سال ۱۳۸۱ در دومین همایش چهره‌های ماندگار به عنوان چهره ماندگار در رشته فلسفه برگزیده و معرفی شده بود.
از آثار این مولف و مترجم پیشکسوت کشورمان می توان به ترجمه «اخلاق»، «شرح اصول فلسفه دکارت و تفکرات مابعدالطبیعی» آثار بندیکت اسپینوزا، و تالیف «احوال و آثار و آراء فرانسیس بیکن»، «بررسی تمایزهای فقهی زن و مرد»، «محیی الدین ابن عربی چهره برجسته عرفان اسلامی»، «در عرفان ابن‌عربی؛ گفتگوی تمدنها» و... اشاره کرد.
مراسم تشییع پیکر محسن جهانگیری (فیلسوف و استاد بازنشسته دانشگاه تهران) روز چهارشنبه ۴ اردیبهشت، ساعت ۹ صبح، در صحن دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
محسن جهانگیری صبح دیروز اول اردیبهشت در ۹۰سالگی دار فانی را وداع گفت.
فراهنگ ** 9211 ** 1355 **

نظر شما