شناسهٔ خبر: 32439773 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایتنا | لینک خبر

عرضه فایرفاکس برای کامپیوترهای مبتنی بر پردازنده ARM

ایتنا- موزیلا اولین نسخه بتا از نرم‌افزار فایرفاکس را برای ویندوز 10 کامپیوترهای همیشه متصل مایکروسافت عرضه کرد تا خدمات خود به سایر پلتفرم‌ها را به شدت بهبود بدهد.

صاحب‌خبر -  
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، این مرورگر کار خود را به‌عنوان یک نرم‌افزار نیتیو برای دستگاه‌های ویندوزی مبتنی بر پردازنده ARM که تاکنون به یک شبیه ساز متکی بوده‌اند، آغاز می‌کند. فایرفاکس برای ویندوز مبتنی بر ARM بسیار مهم است زیرا به‌عنوان جایگزین اصلی گوگل کروم و مایکروسافت اج شناخته می‌شود.
 
فایرفاکس ARM64 برای تراشه‌های هشت هسته‌ای کوالکام تنظیم شده است و این امر به معنای آن است که می‌تواند چند فرایند را به‌صورت هم‌زمان اجرا کند. همچنین سازگاری کامل با دیگر نسخه‌های فایرفاکس در این نسخه نیز رعایت شده است و این دقیقا همان چیزی است که مایکروسافت از دستگاه‌های مبتنی بر پردازنده ARM می‌خواهد.
 
 
 
اگر به تست نسخه بتای این نرم‌افزار علاقه‌مند هستید و از یکی از لپ‌تاپ‌های ویندوز مبتنی بر پردازنده ARM ( با برند Always Connected)استفاده می‌کنید، می‌توانید این نسخه را هم‌اکنون دانلود کنید. بااین‌حال لازم به ذکر است که مدل‌های دیگر این لپ‌تاپ‌ها از سوی تولیدکنندگان دیگری به‌غیراز مایکروسافت در ماه‌های آینده به بازار عرضه خواهد شد.
 
بااین‌وجود باید بدانید که این نسخه بتا به‌هیچ‌عنوان تکمیل نیست و نقص‌های زیادی برای رفع شدن در آن وجود دارد. البته فهرست مشکلات و نقص‌های کشف‌شده در این نرم‌افزار نیز از اعتبار کافی برخوردار نیستند. به همین دلیل توصیه می‌شود که از این نسخه بتا برای انجام کارهای روزانه استفاده نکنید.
 

نظر شما