شناسهٔ خبر: 32439596 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فناوری و نوآوری | لینک خبر

«جزیره لنج‌ها» میزبان کاروان علم و فناوری دولت شد

صاحب‌خبر -

با هدف کمک به رونق تولید و رفع موانع توسعه زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری مهمان جزیره پهناور جنوبی کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در آستانه ورود به جزیره قشم مورد استقبال، فریدون همتی استاندار هرمزگان و حمیدرضا مومنی مدیرعامل منطقه آزاد قشم و مسئولین محلی جزیره قرار گرفت.

فعالان فناور شرکت ریز جلبک خلیج فارس که در دل روستای دستکو قشم، از جلبک‌ها برای فرآوری و تولید محصولات دانش‌بنیان بهره می‌برد نخستین میزبان ستاری و همراهانش است.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری سپس به روستای گوران عزیمت و از یک کارگاه لنج‌سازی برای شناخت ظرفیت‌های دانش‌بنیانی این کارگاه دیدن می‌کند.

کندالو دیرستان، روستای جنویب در جزیره قشم، عزیمت‌گاه بعدی رییس بنیاد ملی نخبگان و همراهان او، برای آشنایی با توانمندی‌های  شرکت کشتی‌سازی و گفت‌وگو با فعالان این شرکت خواهد بود.

دیدار و گفت‌گوی دانش‌بنیانی

واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری قشم نیز در ادامه این سفر یک روزه، دستاوردها و توانمندی‌هایشان را به معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری ارائه می‌کنند و از نیازهایشان می‌گویند.

ستاری همچنین با حضور در شهرک صنعتی طولا، با محصولات  شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در «مرکز رشد فناوری‌های پیشرفته قشم» سری می‌زند. فعالان «پیرامون سیستم قشم»، شرکت دانش‌بنیانی که سیستم های جامع نمونه گیری را طراحی می‌کند و می‌سازد و برای نخستین بار طراحی و تولید ایران‌ساخت دستگاه آنالایزر به صورت آزمایشی اقدام کرده است، از کارهایشان با معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری می‌گویند.

طراحی و تولید سیستم گرمایشی کاغذی، فعالیت محوری «ساتراپ صنعت قشم» شرکت دانش‌بنیان دیگری است که معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و همراهانش با توانمندی‌ها و نیازهایش آشنا می‌شوند.

برج فناوری قشم افتتاح می‌شود

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در بخش دیگری از سفر یک روزه به قشم، برج فناوری این جزیره افتتاح می‌کند. این برج فناوری در کنار مرکز رشد استقرار دارد و محلی برای حضور و فعالیت هسته‌های فناور استان خواهد بود.

ستاری در بخش پایانی سفر خود به «نشست تخصصی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در جزیره قشم» شرکت می‌کند. رییس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان در این نشست که رویکردش توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است، در جمع مدیران تجاری و نمایندگان شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران از ظرفیت‌ بکر کسب و کارهای دانش‌بنیان و استارتاپی، ضرورت نگاه تازه سرمایه‌گذاران به این حوزه و چندوچون حضور در زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری خواهد گفت.

برچسب‌ها:

نظر شما