شناسهٔ خبر: 32439489 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

ستادفرماندهی‎مرکزی‎آمریکاسازمان‎تروریستی‎است

نمایندگان مجلس، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنت کام)، نیروها و سازمانها و یا نهادهای تحت اختیار این فرماندهی، را سازمان تروریست اعلام کردند.نمایندگان هم چنین دولت را موظف به اقدامات متقابل و قاطع با آمریکا کردند تا آمریکایی‌ها نتوانند از هر گونه توان و امکانات علیه منافع جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

صاحب‌خبر -
نمایندگان مجلس، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنت کام)، نیروها و سازمانها و یا نهادهای تحت اختیار این فرماندهی، را سازمان تروریست اعلام کردند.

به گزارش اعتدال، نمایندگان در نشست علنی امروز سه شنبه 3 اردیبهشت ماه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان "سازمان تروریستی" توسط ایالات متحده آمریکا با ماده 1 این طرح با 173 رأی موافق، 4 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 215 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در ماده 1 این طرح آمده است؛ به منظور اقدام متقابل در برابر تصمیم و یا اقدام ایالات متحده آمریکا در تضعیف صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی و از آنجا که این رژیم بر خلاف اصول مسلم حقوق بین الملل، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که مطابق اصل یکصد و پنجاهم(۱۵۰) قانون اساسی به عنوان یکی از ارکان حاکمیتی دفاعی ایران شناخته می شود، سازمان تروریستی خارجی اعلام نموده است؛ به موجب این قانون فرماندهی مرکزی آمریکا (سنت کام)، نیروها و سازمانها و یا نهادهای تحت اختیار این فرماندهی، تروریست اعلام می شوند و هرگونه کمک اعم از نظامی، اطلاعاتی، مالی، فنی، آموزشی، خدماتی و تدارکاتی به این نیروها جهت تقابل با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران همکاری در اقدام تروریستی محسوب می گردد.


دولت موظف به اقدام متقابل و قاطع با آمریکا شد

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای دولت را موظف به اقدامات متقابل و قاطع با آمریکا کردند تا آمریکایی‌ها نتوانند از هر گونه توان و امکانات علیه منافع جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز سه‌شنبه و در جریان بررسی طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا ماده ۲ این طرح را با ۱۶۸ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۰ نماینده حاضر در مجلس تصویب کردند.

طبق ماده ۲ طرح، دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است در چهارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی در برابر اقدامات تروریستی نیروهای آمریکایی که منافع جمهوری اسلامی ایران را به مخاطره می‌اندازند، اقدامات متقابل و قاطع بر اساس این قانون به عمل آورد.

همچنین ماده ۳ این طرح با ۱۶۶ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۹ نماینده حاضر در مجلس تصویب شد.

طبق ماده ۳ طرح، دولت جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح موظفند در زمان مقتضی با اقدامات ضروری و هوشمندانه به گونه‌ای عمل کنند که نیروهای آمریکایی نتوانند از هر گونه توان و امکانات علیه منافع جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

نظر شما