شناسهٔ خبر: 32439444 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو هیات علمی موسسه تحقیقات جنگل ها:

بزرگراه شمالی کرج با مخاطرات زیست محیطی همراه است

کرج - ایرنا - عضو هیات علمی موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور گفت: بزرگراه در دست احداث شمال کلانشهر کرج به دلیل رعایت نکردن برخی اصول با مخاطرات زیست محیطی همراه است.

صاحب‌خبر -

دکتر حمیدرضا عباسی روز سه شنبه در سومین همایش آموزشی محیط زیست و مدیریت سبز که با محوریت مخاطرات طبیعی و اولویت سیل در باشگاه فرهنگی ورزشی میلاد کرج برگزار شد، اظهارداشت: این رینگ ارتباطی تمام مسیل ها را جمع می کند و روی یک مسیل قرار می دهد که خطرناک است.
وی بیان داشت : به خاطر اینکه هزینه کمتری کنیم، چندین مسیل و جریان آب را یکی کردیم و همه را روی هم ریختیم که باعث می شود تالاب خشک شود و کانون های ریزگرد در البرز گسترش پیدا کنند.
عباسی گفت: اکنون در جنوب غربی استان البرز توسط سازمان جهاد کشاورزی استان های قزوین و البرز در حاشیه کویر اشتهارد زهکش احداث شده که تاثیر گذار نیست هرچند که امسال سیلاب تالاب های منطقه را سیراب کرد.
این عضو هیات علمی موسسه تحقیقات جنگل ها بیان داشت: ما نباید به این مرحله برسیم که در تعامل بین انسان و ماشین به ماشین اهمیت بیشتری بدهیم و امروز در شهرها ماشین اهمیت بیشتری نسبت به انسان پیدا کرده درصورتی که انسان اهمیت دارد.
7410/ 6155

نظر شما