شناسهٔ خبر: 32439395 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کارشناسان: کابینه آینده رژیم صهیونیستی به شدت افراطی خواهد بود

کارشناسان معتقدند کابینه آینده رژیم صهیونیستی به شدت افراطی و به دنبال اعلام حاکمیت بر کرانه باختری در همان آغاز خواهد بود.

صاحب‌خبر -

کارشناسان: کابینه آینده رژیم صهیونیستی به شدت افراطی خواهد بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العالم، حزب لیکود اسرائیل که در انتخابات کنست به پیروزی رسید، مذاکرات خود را با احزاب راست برای تشکیل کابینه آینده آغاز کرده است.

فراکسیون اتحاد احزاب راست رژیم صهیونیستی از حزب لیکود خواسته است دولت جدید را وادار کند تا با به رسمیت شناختن کشور فلسطین مخالفت کند و در عین حال از هیچ یک از شهرک‌های صهیونیست نشین صرف نظر نکند.

خضر شاهین، گزارشگر العالم گفت در حالی که اختلافات بر سر کابینه آینده رژیم صهیونیستی پیش از تولد، شدت گرفته است، تلاش حزب پیروز لیکود، برای تشکیل دولت تاکنون به نتیجه قابل ذکری نرسیده است. هر کدام از احزاب راست تلاش می‌کند با کنار زدن دیگر احزاب، وزارت خانه‌های بیشتری را به دست آورد. این احزاب برای رسیدن به چنین خواسته ای، جان، مال و حقوق فلسطینیان را به حراج گذاشته اند.

عماد مانی، کارشناس امور اسرائیل گفت این دولت بدترین دولت برای فلسطینیان و بهترین دولت برای صهیونیست‌ها است زیرا در تاریخ رژیم صهیونیستی سابقه نداشته دولتی راست گرا تقریبا ۱۰۰ کرسی را به دست آورده باشد و این یعنی دولتی کاملا راست گرا.

عونی ابو غوش، دبیرکل جبهه قیام مردمی فلسطین نیز گفت دولت جدید با چالشی بزرگ بر سر راه تشکیل دولت روبرو است زیرا نتانیاهو با باج خواهی احزاب راست افراطی مواجه است.

گزارشگر افزود نتانیاهو ۲۸ روز فرصت دارد تا دولت جدید را تشکیل دهد. او باید در این مدت در مذاکراتی دشوار با احزاب راست که به شدت نژادپرستند، دولت جدید را تشکیل دهد. به گفته کارشناسان دولت راست آینده اسرائیل، بیش از دیگر دولت‌ها افراط گرا خواهد بود و به محض تشکیل، در پی اعلام حاکمیت بر کرانه باختری برخواهد آمد.

انتهای پیام/

نظر شما