شناسهٔ خبر: 32434356 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده پارلمان عراق:

تصمیمات ترامپ علیه ایران ممکن است باعث جنگ‌های نیابتی شود

عضو کمیته روابط خارجی پارلمان عراق گفت که «اگر آمریکا بر مواضع خود در خصوص عدم تمدید معافیت های نفتی ایران پافشاری کند، بحران بزرگی در منطقه ایجاد می‌شود».

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، «مثنی امین»، عضو کمیته روابط خارجی پارلمان عراق ساعاتی پس از اعلام عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران توسط آمریکا، گفت که اگر آمریکا بر مواضع خود در قبال عدم تمدید معافیت‌های نفتی و عدم استثنای هیچ کشوری اصرار ورزد، منطقه دچار بحران بزرگی خواهد شد و ممکن است جنگ‌های نیابتی صورت بگیرد.

وی تصریح کرد که دیپلماسی عراق برای مستثنی شدن بغداد از تحریم‌های نفتی ایران تا قبل از ماه می تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت زیرا عراق نمی‌تواند به صورت کامل روابطش را با ایران قطع کند.

این نماینده پارلمان عراق تاکید کرد که «ایران و عراق روابط تنگاتنگی با هم دارند و امکان رهایی از این روابط قوی، آنطوری که آمریکا تصور می‌کند، آسان نیست».

وی تصریح کرد: اگر درگیری‌های ایران و آمریکا به مرحله نظامی برسد، گروه‌های مسلحی در عراق وجود دارند که درباره این مسأله مواضع بی‌طرفانه ای نخواهند داشت و شاید کشور به جنگ و درگیری علیه آمریکا کشیده شود. این چیزی نیست که ما خواهان آن باشیم و لذا تلاش خواهیم کرد عراق را از این درگیری دور کنیم.

نظر شما