شناسهٔ خبر: 32434259 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

بهمن محمدرضایی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

سرعت و فری‌استایل شانس بیشتری برای کسب مدال در اسپانیا دارند/ تیم‌های ملی در آمادگی نسبی هستند/ انتظار ما از رشته سرعت و هاکی زیاد است

رئیس فدراسیون اسکیت گفت: در رشته فری استایل، ایران دارنده مدال‌های آسیایی و جهانی است، به همین دلیل امید زیادی داریم در این بخش کسب مدال کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ بهمن محمدرضایی، رئیس فدراسیون اسکیت، طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص شرایط اردوهای آمادگی تیم‌های ملی اسکیت جهت حضور در مسابقات جهانی اسپانیا بیان کرد: تیم ملی اسکیت هنری ایران تمرینات خود را هر روز زیر نظر مربی رسمی تیم ملی در اردوی آماده‌سازی پیگیری می‌کند. اگر شرایط بر وقف مراد باشد و نفرات به سطح آمادگی لازم برسند، یک ورزشکار آقا و دو ورزشکار خانم از این بخش به مسابقات اسپانیا اعزام خواهند شد.

وی افزود: تیم ملی اسکیت هاکی زیر نظر مربی و سرمربی تیم ملی در محل باشگاه انقلاب و هایپر اسکیت در حال تمرین کردن هستند. در حال حاضر 27 ورزشکار در رشته اسکیت هاکی در اردو ملی حضور دارند، در طی این مدت به 16 نفر کاهش پیدا خواهند کرد.

محمدرضایی عنوان کرد: درخصوص اردوهای اسکیت سرعت، نفرات انتخابی تیم ملی چند برابر ظرفیت هستند، قرار است در روزهای شنبه و یکشنبه 7 و 8 اردیبهشت با مراجعه به مرکز سنجش آکادمی ملی المپیک، ورزشکاران در تست تخصصی آمادگی جسمانی شرکت کنند و بعد از آن یک تست رکوردگیری تخصصی سرعت برگزار خواهیم کرد. در مجموع مربیان در صورتی که رکوردهای مد نظر فدراسیون (رکوردهای مسابقات جهانی سال 2018) را کسب کنند، تیم ملی اسکیت سرعت اعزام می‌شود. محمد صالحی، لژیونر سرعت ایرانی، در حال گذراندن اردوی 5 ماهه‌ در شیلی است، روز 12 تیرماه یعنی روز شروع مسابقات جهانی از طریق شیلی در بارسلون به ما می‌پیوندد. امیدواریم با وجود صالحی بتوانیم در بخش سرعت مدال کسب کنیم.

رئیس فدراسیون اسکیت ادامه داد: در رشته فری استایل، ایران دارنده مدال‌های آسیایی و جهانی است، به همین دلیل امید زیادی داریم که در این بخش کسب مدال کنیم. تیم‌های ملی تا مسابقات جهانی تمرینات خود را در اردوهای منظم دنبال می‌کنند. تیم‌های ملی در آمادگی نسبی هستند، اما تا 2 ماه دیگر به نقطه اوج آمادگی‌ خود می‌رسند. انتظار ما در رشته سرعت و هاکی زیاد است، این تیم‌ها عنوان قهرمان آسیا را در کارنامه خود دارند، حق آن‌ها است که به مسابقات جهانی اعزام شوند و کسب به مدال جهانی دور از دسترس نیست.

وی اظهار داشت: سال 98 اولین مرحله لیگ سرعت در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شد، فروردین ماه 6 دوره مسابقه کشوری و لیگ سرعت دختران و پسران در بخش نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان داشتیم. مسابقات فری استایل رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال و مسابقات آلپاین به صورت کشوری در بوستان یاس فاطمی در شمال شرق تهران برگزار شد. برای دو هفته کاری در سال 98، تعداد مسابقات زیاد و حتی بیشتر از تعداد روزها داشتیم.

محمدرضایی گفت: لیگ اسکیت هاکی و لیگ فری استایل از اول مهرماه آغاز خواهد شد. مسابقات بخش بزرگسالان در صورتی که شرایط جوی مساعد باشد قبل از رقابت‌های جهانی برگزار خواهیم کرد. پیش از مسابقات جهانی چند دوره رقابت‌های داخلی داریم، مسابقات در حال برگزاری هستند و از این جهت مشکلی وجود ندارد.

نظر شما