شناسهٔ خبر: 32433453 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

شاه‌محمدی: باشگاه مشکل روحی و روانی بازیکنان را حل کند/فشار روی پرسپولیس زیاد است

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت:‌ برانکو و بازیکنان زحمت خودشان را کشیدند اما پرسپولیس مشکل روحی و روانی دارد و باید مسئولان باشگاه این مشکلات را برطرف کنند.

صاحب‌خبر -

جمشید شاه‌محمدی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص بازی تیم‌های الاهلی عربستان و پرسپولیس گفت:‌ به نظر من پرسپولیس خیلی خوب بازی را آغاز کرد اما انگار بی‌تفاوت بودند به خصوص در نیمه دوم که آن تلاش همیشگی را شاهد نبودیم. پرسپولیس می‌توانست برنده این بازی باشد اما شاید به دلیل فشار بازی یا سنگین بودن هوا این اتفاق رخ نداد. به نظر من پرسپولیس انگیزه‌ای برای بردن نداشت چرا که می‌توانست راحت در این بازی برنده شود. اما باخت تا حالا فشار زیادی به تیم وارد کرده است.

وی در پاسخ به این سؤال که پرسپولیس با شرایط موجود چقدر شانس صعود از این گروه را دارد، افزود: اگر قرار باشد در دو بازی آینده هم اینگونه بازی کنند من شانسی برای صعود نمی‌بینم چون کار خیلی سخت است. من نمی‌دانم در تیم چه می‌گذرد اما پرسپولیس در بازی با الاهلی عربستان نای دویدن را نداشت و انگار آن پرسپولیس همیشگی نبود.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره فشار روی بازیکنان و خستگی آنها هم گفت:‌ قطعاً فشار روی پرسپولیس زیاد است اما من در روزهای اخیر شنیدم که این تیم از نظر مالی هم دچار مشکلاتی است و قطعاً این مسائل روی تیم تأثیر می‌گذارد. بازیکن اگر پول داشته باشد آرامش بیشتری دارد و می‌تواند خوب بازی کند. اما با اخباری که ما می‌شنویم پرسپولیس از نظر مالی دچار مشکل است و این مسائل قطعاً روی عملکرد تیم تأثیر منفی دارد. به نظر من برانکو و بازیکنان زحمت خودشان را کشیدند اما پرسپولیس در بازی با الاهلی آن تیم همیشگی نبود. به نظر من باید باشگاه به بازیکنان انگیزه می‌داد و برای چنین بازی مهمی پاداش در نظر می‌گرفت. این بازیکنان و خانواده‌هایشان خرج دارند و بی‌پولی روی مسائل روحی و روانی تأثیرگذار است.

وی تصریح کرد: من فکر می‌کنم بازیکنان پرسپولیس مشکل روحی و روانی دارند آنها در نیمه اول بازی خیلی خوبی انجام دادند اما بعد از اینکه گل خوردند انگیزه خود را از دست دادند و انگار نای دویدن نداشتند. باشگاه باید روی مسائل روحی و روانی کار کند و به نظر من از نظر بدنی پرسپولیس یکی از بهترین‌های آسیا است اما برای موفقیت یک تیم باید  همه چیزش خوب باشد. 

شاه‌محمدی درباره اینکه باخت پرسپولیس به الاهلی آیا در عملکرد این تیم در دو بازی آینده لیگ برتر مقابل سپاهان و تراکتورسازی تأثیر‌ می‌گذارد یا نه، گفت:‌ برانکو کارش را بلد است و بازیکنان هم می‌دانند که چه کاری باید انجام دهند اما انگار فدراسیون فوتبال نمی‌داند که یک تیم نمی‌تواند بعد از یک بازی سنگین چهار روز بعد یک بازی سنگین‌تر انجام دهد. الان سپاهان استراحت کرده و پرسپولیس باید بعد از یک بازی سخت و سنگین با این تیم بازی کند. به نظر من چیدمان بازی‌ها برای پرسپولیس و حتی دو نماینده دیگر ایران در آسیا هم غلط است. موضوع دیگری که برای من عجیب است این است که چرا باید بازی‌های پرسپولیس در امارات یا قطر انجام شود؟ بازی در  این کشورها به سود تیم‌های عربستانی است و به نظر من بهتر بود بازی‌های پرسپولیس با تیم‌های عربستانی در ازبکستان یا ترکمنستان انجام می‌شد چرا که در این صورت تیم‌های عربستانی دچار مشکل می‌شدند اما وقتی در کشورهای حاشیه خلیج فارس بازی می‌کنیم این شرایط به سود تیم‌های عربستانی است چرا که آنها با آن وضعیت آب و هوایی بیشتر خو می‌گیرند. من امیدوارم پرسپولیس در دو بازی آینده موفق شود و به مرحله بعد برود. 

نظر شما